Klient w Uberze jest mniej... awanturujący się

20-02-2020, 17:52

Polscy użytkownicy zajęli piąte miejsce na świecie wśród 69 krajów, w których dostępna jest aplikacja Uber, wynika z raportu Uber Rider Ratings. Dokument prezentuje m.in. o jakiej porze i w jakie dni można oczekiwać najwyższych not oraz w których polskich miastach użytkownicy mają najwyższe oceny.

Możliwość wzajemnego oceniania w aplikacji Uber ma na celu zarówno promowanie wzajemnego szacunku między kierowcami i użytkownikami, jak również wzmacnianie całej społeczności osób korzystających z aplikacji. Po każdym wykonanym przejeździe użytkownicy i kierowcy mają możliwość wzajemnej oceny od 1 do 5 gwiazdek, na podstawie wspólnych doświadczeń z przejazdu. Wszystkie kursy są sumowane, a ogólna ocena jest wyświetlana obydwu stronom w postaci średniej. Oceny są anonimowe. Uber podkreśla, że szczera, konstruktywna i pełna szacunku informacja zwrotna po wykonanym przejeździe jest wartością dodaną i powinna być ważna dla wszystkich osób korzystających z aplikacji.

Z tego względu, Uber po raz pierwszy w swojej historii publikuje raport prezentujący dane, dotyczące ocen użytkowników aplikacji na całym świecie. Zawiera on analizę wszystkich przejazdów wykonanych od 1 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku.

Polscy użytkownicy na 5 miejscu wśród 10 najlepiej ocenianych krajów na świecie:

  1. Chorwacja
  2. Paragwaj
  3. Niemcy
  4. Ukraina
  5. Polska
  6. Hiszpania
  7. Portugalia
  8. Argentyna
  9. Chile
  10. Japonia

Ślązacy z najwyższymi ocenami wśród polskich użytkowników

Aplikacja Uber jest dziś dostępna w 7 lokalizacjach w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. Kolejność miast w kontekście oceny użytkowników korzystających z platformy kształtuje się w następujący sposób:

  1. Śląsk
  2. Poznań
  3. Kraków
  4. Trójmiasto
  5. Łódź
  6. Wrocław
  7. Warszawa

Kiedy kierowcy korzystający z aplikacji Uber najchętniej wystawiają 5-gwiazdkowe noty...

Uber dzieli się danymi, aby pomóc użytkownikom zwiększyć ich szansę na wysoką ocenę. Analiza milionów danych z aplikacji pokazuje, że kierowcy najchętniej przyznają im najwyższe noty pomiędzy 6:00 - 10:00 rano. Przy czym, "pierwsza piątka" godzin kształtuje się w następującej kolejności:

  1. 7:00
  2. 8:00
  3. 6:00
  4. 9:00
  5. 10:00

Poniedziałek jest na świecie dniem, w którym istnieje najwyższa szansa, że użytkownik uzyska 5 gwiazdek. Podczas, gdy w Polsce - podobnie jak w Stanach Zjednoczonych - tym dniem jest piątek.

... i godziny, kiedy robią to najrzadziej

Kierowcy korzystający z aplikacji Uber na całym świecie najmniej chętnie wystawiają ocenę 5 od północy do godziny 4 nad ranem. Godziny, w których użytkownicy najmniej mogą się spodziewać najwyższej noty, prezentują się w następujący sposób:

  1. 3:00
  2. 2:00
  3. 4:00
  4. 1:00
  5. Północ

Niedziela jest dniem, w którym kierowcy są najmniej skorzy do przyznawania najwyższych ocen swoim pasażerom.

Jak użytkownik może poprawić swoją ocenę?

W celu przypomnienia podstaw dotyczących przejazdów z wzajemnym szacunkiem Uber przeprowadził wśród kierowców korzystających z aplikacji ankietę dotyczącą negatywnych czynników, które mogą mieć wpływ na obniżenie oceny użytkownika po przejeździe. Warto się ich wystrzegać, jeśli chcemy mieć w aplikacji jak najwyższe oceny.

5 rzeczy, których sam byś oczekiwał od swojego pasażera

  1. Nie spóźniaj się. Bądź gotowy do drogi, jak tylko twój kierowca przyjedzie na miejsce odbioru.
  2. Unikaj trzaskania drzwiami. Jeśli chcesz okazać kierowcy szacunek, powinieneś ostrożnie obchodzić się z jego autem.
  3. Nie słuchaj zbyt głośnej muzyki. W prośbie o włączenie muzyki nie ma nic złego. Warto się jednak upewnić, czy kierowca nie będzie miał nic przeciwko i czy nie gra ona zbyt głośno.
  4. Jedzenie i picie podczas przejazdu. Kierowcy sugerują, żeby użytkownicy zapytali przed rozpoczęciem kursu, czy mogą jeść i pić w aucie. Widok tłustych plam po pizzy na tylnym siedzeniu nie jest niczym przyjemnym. Kierowca będzie musiał wtedy posprzątać swoje auto. Niewykluczone też, że obciąży użytkownika dodatkową opłatą za sprzątanie.
  5. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Kierowcy mają świadomość, że odpowiadają w trakcie przejazdu zarówno za bezpieczeństwo swoje, jak i pasażerów. Dla Ubera najwyższy poziom bezpieczeństwa również jest priorytetem, dlatego firma wciąż podejmuje działania usprawniające w tym zakresie. Dzięki temu może na bieżąco wychodzić naprzeciw oczekiwaniom zarówno kierowców, jak i pasażerów.

Źródło: materiał nadesłany do redakcji
Tematy pokrewne:  

tag Ubertag raportytag pasażertag kierowcy
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Kwiecień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930