Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firma Kaspersky Lab opublikowała drugą część artykułu zatytułowanego "Komputery, sieci i kradzież". Omówiono w niej ataki, których celem jest kradzież danych firmowych.

Przypomnijmy, że w pierwszej części eksperci z Kaspersky Lab analizowali ataki na indywidualnych użytkowników oraz zastanawiali się, co motywuje cyberprzestępców, jaki rodzaj danych kradną i dlaczego.

Druga część artykułu zawiera przegląd ataków przestępczych na organizacje, firmy oraz instytucje. Poddano również analizie obecne trendy dotyczące ataków złośliwego oprogramowania i zaprezentowano dane statystyczne, które dadzą czytelnikowi ogólne pojęcie o skali tego problemu.

Jak piszą autorzy raportu ataki można podzielić na dwie kategorie: ataki na zasoby organizacji oraz ataki na klientów organizacji. W przypadku ataków na klientów kluczowym czynnikiem jest kradzież danych klienta. Udany atak nie tylko podważa wiarygodność firmy będącej w posiadaniu tych danych, ale wystawia jej klientów na wiele niebezpieczeństw związanych z ich wykorzystaniem.

Analitycy Kaspersky Lab twierdzą, że w przypadku ataków na organizacje cyberprzestępcy stosunkowo często stosują też scam, szantaż i żądanie okupu. Liczba ataków i rodzajów złośliwego kodu, który mogą wykorzystać cyberprzestępcy przez cały czas wzrasta. Przestępcy cały czas ulepszają swoje metody, a dodatkowo rekrutują wysoko wykwalifikowanych ludzi - ostrzegają specjaliści.

Artykuł "Komputery, sieci i kradzież: część 2" dostępny jest w serwisie Kaspersky Lab.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Kaspersky Lab