Jeden ekran to za mało

28-01-2019, 21:07

Multiscreening, czyli zjawisko jednoczesnego korzystania z kilku ekranów, staje się powszechne. Specjaliści z IRCenter pochylają się nad tym zagadnieniem w ramach raportu syndykatowego. Sprawdzili oni, jakiego procentu internautów ono dotyczy oraz z jakich urządzeń korzystają jednocześnie. Zbadali także cele tego typu działań.

Według danych z raportu  „Multiscreening 2018” dodatkowe czynności na drugim ekranie internauci wykonują najczęściej w trakcie oglądania telewizji. Robi to 8 na 10 z nich (82,5%), czyli więcej niż rok temu, kiedy dotyczyło to 77% użytkowników Internetu. Najpopularniejszymi urządzeniami, po które wówczas sięgają są smartfon (68%) i laptop (58%).

Wśród czynności, które internauci wówczas wykonują, dominują te niezwiązane z oglądanymi treściami. Najczęściej jest to sprawdzanie poczty elektronicznej (49%) oraz korzystanie z serwisów społecznościowych i komunikowanie się ze znajomymi (po 40%). 15% internautów deklaruje, że zdarza im się szukać więcej informacji o markach, które widzą na pierwszym ekranie, a 8% – że pod wpływem oglądanych treści kupili oglądane właśnie produkty.

/pic/photo/oryginal/multiscreening2018_2_1548705728.jpg

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i wielkości miejscowości zamieszkania próbie 1020 internautów. Realizacja badania miała miejsce w grudniu 2018 roku.

Autor: Weronika Niżnik dla IRCenter


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031