Jak zamawiać projekty reklamowe?

22-01-2019, 13:48

Strony WWW, sklepy internetowe, logotypy, obsługa kont na Social Media, elementy identyfikacji wizualnej, katalogi, foldery, ulotki… Więcej rzeczy, którymi zajmują się agencje reklamowe, znajdziecie sobie w internecie. Teraz przechodzimy do meritum: JAK ZAMAWIAĆ?

mat partnera

Rzecz wydawałaby się prosta: dzwonię lub piszę maila i zamawiam, prawda? „Halo? Agencja reklamowa Poznań? Proszę mi na jutro zrobić stronę internetową. Będzie, tak? Dziękuję bardzo, do widzenia!”.

No tak… agencja reklamowa Poznań to przecież telepaci, różdżkarze, szamani meksykańscy i mistrzowie ZEN w jednym. Mają swoje sposoby, poradzą sobie na pewno…

Owszem, mają swoje sposoby. To są sposoby na wyciąganie informacji od klientów posiadających – nazwijmy to – umiar w przekazywaniu informacji. Jednym z takich sposobów jest machina tortur o kryptonimie BRIEF. Służy właśnie do tego, by wyciągnąć od klienta jak najwięcej szczegółów o zamawianym projekcie. Jak to działa? Posłużmy się przykładem.

Agencja R5 Studio w Poznaniu posiada na swojej stronie formularz wyceny. To nic nie kosztuje, więc można tam sobie klikać do woli i „ćwiczyć na sucho”. Formularz wyceny to taki zalążek briefu. Na początek pojawia się proste pytanie: CO MAMY WYCENIĆ? To jest dobrze pomyślane, bo klient nie jest atakowany z marszu hektarami rubryczek do wypełnienia. Dopiero po wyborze konkretnej opcji pojawiają się dalsze pytania, już bardziej sprecyzowane. Ale istotna jest jedna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę:

Gdy nie potrafisz sprecyzować swoich oczekiwań – poszukaj wzoru!

Zarówno przy wycenie strony internetowej, jak też sklepu, agencja R5 Studio umożliwia wstawienie w formularzu wyceny linka do strony, którą uznamy za wzorcową. To w znacznej mierze upraszcza sprawę, bo nie trzeba już tłumaczyć godzinami o co nam chodzi, tylko pokazujemy coś na wzór. Na świecie istnieją już całe MILIARDY stron internetowych. Wzorów nam z pewnością nie zabraknie. I oczywiście nie ma mowy o kopiowaniu i plagiatach, bo wzorowanie się jest czymś zupełnie innym. Wzorować można się na budowie strony lub sklepu, na układzie graficznym, na współdziałających narzędziach zewnętrznych, a efekt końcowy będzie na tyle niepodobny do wzoru, że absolutnie nikt nie będzie mieć do nikogo pod tym względem zastrzeżeń.

Konkluzja: WZÓR TO PODSTAWA.

Jeżeli czegoś potrzebujemy (strona, sklep, logo etc.) to należy zacząć od czegoś, co nam się podoba, czegoś na wzór. A potem jest już z górki i taka przykładowa agencja reklamowa Poznań nie musi używać sił tajemnych do uzyskania niezbędnych informacji. Przesłana inspiracja często znacząco skraca czas realizacji projektu reklamowego i pozwala oszczędzić niepotrzebnych napięć czy nieporozumień. Każdemu zależy przecież na ciekawym, oryginalnym i wyróżniającym się projekcie graficznym, zarówno zamawiającemu jak i agencji reklamowej. Dlatego tak ważna jest komunikacja, jeszcze przed przystąpieniem do prac. Wzajemne oczekiwania i możliwości powinny spotkać się w jednym punkcie, co przyniesie sukces obu stronom. A brak porozumienia może doprowadzić do sporów czy nawet gorszych nieporozumień.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***

Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag Poznańtag komunikat firmytag agencja reklamowa
To warto przeczytać







fot. Geralt






RSS  


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Luty 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728 
Serwisy specjalne: