Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

InfoPraca: Marketing i public relations na topie

01-07-2009, 19:34

Osoby poszukujące pracy najczęściej szukały jej w marketingu i public relations - wynika z danych zebranych na przełomie maja oraz czerwca 2009 roku przez serwis InfoPraca.pl.

Na kolejnych miejscach znalazły się prace w charakterze informatyka, managera, praca dla studenta, za granicą oraz w finansach.

- Duża liczba osób poszukujących w ostatnim okresie pracy w marketingu i public relations nie powinna dziwić. Przez ostanie lata ten kierunek bił rekordy popularności, a studenci marketingu i zarządzania stanowili aż 20 proc. wszystkich studentów w Polsce - mówi Beta Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

- Praca w marketingu i PR to także zajęcie sezonowe, które często wykonują np. studenci. Pilnie poszukiwani są handlowcy, agenci reklamowi, asystenci, doradcy klienta, sprzedawcy i hostessy. Stąd duże zainteresowanie pracą w marketingu – dodaje.

Większość absolwentów tego kierunku ma jednak trudności ze znalezieniem pracy stricto związanej z marketingiem. Często próbują swoich sił w marketingu bezpośrednim - jako promotorzy, sprzedawcy czy agenci handlowi.

Jak mówi Marcin Nowak, absolwent kierunku marketing i zarządzanie na jednej z warszawskich uczelni, większość pracodawców patrzy na doświadczenie, jakim kandydat może się pochwalić. Odbycie praktyk czy stażu związanych z marketingiem znaczenie zwiększa wartość CV świeżo upieczonego absolwenta.

Zapotrzebowanie na praktykantów i stażystów utrzymuje się w InfoPraca na wysokim poziomie. Świadczy o tym liczba ponad 115 ofert stanowiąca ponad 20% wszystkich propozycji w branży marketing i public relations. Dodatkowo, w ramach akcji „Wporzo kariera”, studenci mogą wybierać wśród ofert wakacyjnych staży właśnie w zarządzaniu i marketingu.

- Dziś pracodawcy coraz częściej zwracają uwagę na doświadczenie zawodowe kandydata do pracy niż na jego średnią ocen ze studiów – uważa Beata Szilf-Nitka. – Sytuacja na rynku pracy utrudnia absolwentom rozpoczęcie kariery zawodowej, dlatego warto wzmocnić swoją wartość na rynku jak największą liczbą odbytych praktyk i staży. Należy jednak pamiętać, że duże znaczenie ma nie tylko ilość odbytych praktyk, ale także pozycja i renoma firm w których studenci stawiają swoje pierwsze zawodowe kroki – dodaje.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: InfoPraca.pl