"Guglanie" na smartfonach zaczyna przeganiać wyszukiwanie na komputerach

06-05-2015, 11:58

To musiało kiedyś nastąpić. Ludzie częściej używają Google na urządzeniach mobilnych niż na komputerach, przynajmniej w niektórych krajach. Jest to duże wyzwanie zwłaszcza dla firmy Google.

Firma Google oficjalnie przyznała, że już w 10 krajach na świecie wyszukiwania częściej odbywają się na urządzeniach mobilnych niż na komputerach. 

Przełom został ogłoszony m.in. na blogu Google poświęconemu reklamie. Firma nie ujawniła nazw wszystkich krajów, w których wyszukiwanie mobilne jest popularniejsze. Wiadomo tylko, że jest tak w USA i w Japonii. Serwis Search Engine Land dowiedział się, że mobilne wyszukiwanie według Google obejmuje zarówno wyszukiwanie z poziomu przeglądarki jak i z poziomu aplikacji. Google nie ujawniła jaki jest udział w rynku tych dwóch form wyszukiwania mobilnego. Co istotne, Google uznaje tablety za komputery, zatem pojęcie "wyszukiwanie mobilne" obejmuje smartfony. 

Zmiany w "guglaniu" uderzają w Google

Dla nas ten przełom jest zaledwie ciekawostką. Dla firmy Google jest to jedno z najpoważniejszych wyzwań. Od ładnych kilku kwartałów przy okazji ogłaszania wyników finansowych Google mówiono tylko o jednym problemie. Przeciętny koszt kliknięcia w reklamy wyraźnie spada. Biznes Google ciągle opiera się na reklamach. Jeśli gigant chce mieć przed sobą przyszłość, musi się odnaleźć na rynku reklamy mobilnej. Zdaniem wielu komentatorów Google nie radzi sobie z tym tak dobrze jak np. Facebook. 

Oczywiście Google nie będzie bezczynnie na to patrzeć. Wczoraj firma ogłosiła wprowadzanie nowych rodzajów reklam, lepiej dostosowanych do rynku mobilnego. Pojawi się nowy format reklamy samochodów, który odeśle użytkownika do zestawu zdjęć ukazujących pojazd ze wszystkich stron. Jednocześnie użytkownik ma mieć łatwy dostęp do danych technicznych i informacji o sprzedawcach. Google podkreśla, że nabywcy aut mogą spędzić nawet 15 godzin na sprawdzaniu i porównywaniu ofert. 

Reklama auta w Google

Inny nowy format reklam dotyczy hoteli. W tym przypadku również chodzi o reklamę, która zapewni dostęp do wszystkich potrzebnych informacji - zdjęć, danych o położeniu, recenzji i ocen itd. Dodatkowo będzie możliwość zarezerwowania miejsca. 

Reklama Hotelu w Google

Obydwa przedstawione formaty reklamy skupiają się na osiągnięciu jednego celu. Trzeba wyeliminować liczbę "kliknięć" koniecznych do uzyskania informacji poprzez zagregowanie danych o produkcie w jednym miejscu. To jedno z wyzwań reklamy w wyszukiwaniu mobilnym, ale nie jedyne. 

Sonda
Jakiego urządzenia najchętniej używasz do wyszukiwania informacji?
  • komputera
  • tabletu
  • smartfona
  • innego urządzenia
wyniki  komentarze

Zmiany potrzebne na dziś

Innym wyzwaniem jest mierzenie wpływu kampanii reklamowej na decyzje zakupowe klientów. Dzisiaj trzeba brać pod uwagę, że użytkownik może zmieniać urządzenia. Najpierw może on widzieć reklamę na komputerze, a potem może dokonać zakupu przez smartfona. Google już proponowała pewne rozwiązania do oszacowania skali tego zjawiska i wiadomo, że myślała nad nowymi rozwiązaniami do śledzenia internautów. Facebook też miał na uwadze ten problem i dlatego uruchomił rozwiązanie Atlas

Internet mobilny będzie stawiał przed e-usługodawcami jeszcze wiele problemów. Niektóre rozwiązania tych problemów się przyjmą, inne nie. Na dzień dzisiejszy możemy powiedzieć jedno. Zmiany wywoływane przez internet mobilny przebiegają trochę szybciej niż się początkowo spodziewano.

 

>> Czytaj także: Jak szukać w Google? 15 skutecznych sposobów na wyszukiwanie w Google`


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031