Gastronomia w innowacyjnym wydaniu

08-10-2018, 12:55

Branża gastronomiczna dynamicznie się rozwija. Powstaje coraz więcej restauracji, debiutują nowe koncepty, ale przede wszystkim rozwija się rynek zamówień jedzenia online, co przekłada się na zainteresowanie dużych graczy tym segmentem.

Coraz lepsza sytuacja ekonomiczna Polaków wpływa na wiele aspektów ich życia, m.in. na nawyki żywieniowe. Według danych PMR Research, wartość rynku gastronomicznego przekroczy w 2018 roku 30 mld zł netto i będzie o 5,8% wyższa niż w ubiegłym roku.

Nie tylko przybywa nowych kawiarni czy restauracji, ale obserwujemy również systematyczny rozwój usług związanych z zamawianiem jedzenia online. Jak wynika z danych Nielsena, choć e-commerce w branży kulinarnej stanowi obecnie zaledwie 5-6% wszystkich transakcji w gastronomii, to wzrasta o około 60-70% rok do roku – najszybciej w całym sektorze handlu elektronicznego.

Rosnąca popularność zamówień jedzenia online w Polsce, przekłada się na wzrost inwestycji dużych graczy w tym segmencie. Firmy wdrażają rozwiązania cyfrowe do swojego biznesu i inwestują w platformy internetowe oraz aplikacje mobilne. Dla przykładu AmRest nabył właśnie pakiet większościowy w serwisie do zamawiania jedzenia pizzaportal.pl. W tym roku, Spółka wzmocniła też swoją obecność w segmencie agregatorów gastronomicznych, inwestując w hiszpańską platformę Glovo.

Co więcej, konsekwentnie wdrażane są rozwiązania cyfrowe i mobilne, które ułatwiają kontakt klienta z marką. Przykładem może być aplikacja w ramach sieci KFC, pozwalająca na zamawianie jedzenia i zapłatę online za dostawę do wybranego przez siebie miejsca, a także rozwiązania typu “zamów i odbierz w restauracji”.

Źródło: AmRest


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Luty 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728