Coraz chętniej wybieramy dostęp do konta w banku z poziomu telefonu niż przez internet

29-10-2014, 10:40

Bankowość mobilna zyskuje coraz więcej zwolenników. Dziś już 3,3 mln osób aktywnie korzysta z tego kanału obsługi. To aż o 1,1 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - wynika z danych zebranych przez PRNews.pl i Bankier.pl.

Bankowość mobilna, fot. shutterstock.com
Bankowość mobilna, fot. shutterstock.com

Najwięcej użytkowników bankowości mobilnej w trzecim kwartale 2014 r. miał mBank – prawie 810 tys. Drugi pod względem liczby mobilnych klientów był PKO BP (536 tys.), ale niewiele mniej osób korzystało z bankowości mobilnej także w Pekao SA (532 tys.).

Najczęściej używanymi funkcjami aplikacji mobilnych udostępnianych przez banki jest sprawdzanie salda, wykonywanie przelewów oraz doładowania telefonów. W niektórych bankach w ten sposób można też zaciągnąć kredyt. Taka usługa cieszy się stosunkowo dużym zainteresowaniem klientów - mBank w mobilnym procesie kredytowym sprzedaje obecnie ok. 15% kredytów.

Z ostatniego raportu NetB@nk, opublikowanego przez Związek Banków Polskich, wynika, że w drugim kwartale 2014 r. liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej stopniała o blisko 500 tys. (3,88 proc. kw/kw). Na razie trudno stwierdzić, czy jest to jednorazowy spadek, czy początek nowego trendu. Nie można jednak wykluczyć, że jest to efekt migracji klientów z bankowości internetowej do mobilnej.

– Rozwój technologii mobilnych powoli odzwyczaja nas od gotówki. Już ponad 40% Polaków posiada smartfony. Te małe, mieszczące się w kieszeni komputery, stają się alternatywą dla tradycyjnych portfeli – komentuje Łukasz Piechowiak, główny ekonomista Bankier.pl, dodając, że mimo wszystko minie jeszcze sporo czasu zanim pieniądz elektroniczny całkowicie wyprze papierowy.

Czytaj także: NBP odzwyczai Polaków od gotówki? Tak... opłatami, przepisami, wciskaniem kont wszystkim


  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy