Chatbot wykorzystujący sztuczną inteligencję odpowie na pytania klientów ING

08-03-2018, 15:13

ING Bank Śląski udostępnił system konwersacyjny Mój Asystent, który odpowiada na pytania klientów korzystających z bankowości internetowej Moje ING. Chatbot porozumiewa się z użytkownikami językiem naturalnym w oparciu o rozwiązania sztucznej inteligencji.

Mój Asystent jest odpowiedzią na potrzeby klientów przyzwyczajonych do korzystania z wyszukiwarek lub systemów konwersacyjnych. Chatbot ING pomaga w szybki i wygodny sposób znaleźć informacje na temat funkcji systemu Moje ING. Jest dostępny zarówno przez przeglądarkę, jak i w bankowości mobilnej. Chatbot rozumie pytania zadawane w sposób naturalny, czyli tak jak w rozmowie z drugim człowiekiem np. „Cześć. Szukam informacji o kantorze”. Mój Asystent znajduje się w systemie Moje ING w zakładce "Pomoc". Chatbot jest dostępny także w angielskiej wersji językowej.

Jak mówi Justyna Kesler, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego, dużym wyzwaniem była analiza języka polskiego, który jest bardzo skomplikowany i trudny do zrozumienia przez maszyny. Stąd najpierw powstał chatbot dla pracowników, a na podstawie zebranych doświadczeń  - dla klientów.

ING Bank Śląski intensywnie rozwija inne rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję (AI) . W szczególności bank koncentruje się na obszarach Robotic Process Automation, a także Machine Learning. Wykorzystuje je m.in. do analizy wiadomości od klientów, przetwarzania dokumentów wpływających do banku, obliczeniach ryzyka kredytowego oraz w obszarze bezpieczeństwa IT i zarządzania danymi.

Źródło: ING Bank Śląski


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.