Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Blu-ray wygrywa wojnę o nowy format DVD

31-07-2007, 11:02

W ostatnim czasie znaczące sieci sklepów i wypożyczalni płyt DVD w USA zadeklarowały poparcie dla formatu Blu-ray, bo w ich ocenie filmy zapisane w formacie od Sony cieszą się większą popularnością. Również analitycy sądzą, że Blu-ray powoli zaczyna wygrywać wojnę o miejsce następcy DVD.

W ubiegłym tygodniu serwis Video Business doniósł o tym, że sieć handlowa BJ's Wholesale Club zdecydowała się na sprzedawanie wyłącznie płyt Blu-ray i nośniki w konkurencyjnym formacie HD DVD znikną z półek jej sklepów.

Jeszcze wcześniej sieć wypożyczalni Blockbuster postanowiła, że zaoferuje płyty Blu-ray w 1,7 tys. swoich punktów. Konkurencyjny format HD DVD będzie dostępny tylko w 250 sklepach i w sprzedaży on-line. Przedstawiciele Blockbuster powiedzieli wprost, że filmy na Blu-Ray cieszą się o wiele większą popularnością.

Kolejnym wielkim detalistą, który wydaje się zwracać w stronę Blu-ray jest sieć sklepów Target. Zaoferuje ona odtwarzacz Sony BDP-S300 (format Blu-ray) ale nie udostępni podobnego produktu od Toshiby. Jedynym odtwarzaczem HD DVD oferowanym przez Target będzie napęd dla Xboxa 360.

Analitycy z firmy Parks Associates wydają się nie mieć wątpliwości co do tego, że z czasem format od Sony będzie wyprzedzał HD DVD pod względem wzrostu sprzedaży. Nie bez znaczenia będzie w tym przypadku fakt umieszczenia odtwarzacza Blu-Ray w konsoli PS3.

Atutem HD DVD cały czas pozostaje niższa cena. Odtwarzacze dla tej technologii są niemal połowę tańsze od odpowiedników Blu-ray.

Nie da się jednak ukryć, że koncern Sony jako posiadacz własnej wytwórni filmowej ma większe wpływy w Hollywood. Na ten fakt zwróciła już zresztą uwagę Komisja Europejska, która formalnego dochodzenia w sprawie formatów nie prowadzi, ale najwyraźniej ma obawy o to, czy aby Blu-ray nie jest wspierany w jakiś nieuczciwy sposób.

Co jednak najciekawsze, analitycy Parks Associates oceniają, że zaledwie 10% populacji amerykańskiej zdaje sobie sprawę z istnienia jednego, lub obydwu formatów DVD. Zanim produkty staną sie naprawdę pożądane, wiele na rynku może się wydarzyć.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Marka Linksys zniknie z rynku?