Apple zatrudnia firmę lobbingową

07-02-2011, 19:49

W zeszłym roku wydała ona na lobbing niewiele. W tym wyda zapewne więcej - Apple zatrudniła właśnie firmę, która w profesjonalny sposób ma reprezentować jej interesy na Kapitolu, czyli w amerykańskim Kongresie.

Lobbing w Polsce raczej nie wzbudza pozytywnych konotacji. W powszechnej świadomości kojarzy się z wywieraniem mniej lub bardziej legalnych nacisków na polityków, by ci podejmowali decyzje korzystne dla określonych firm, branży czy grup zawodowych. Dopiero od niedawna nad Wisłą funkcjonuje ustawa, która proceder ten uregulowała. Tymczasem w Stanach Zjednoczonych jest to jak najbardziej powszechna praktyka, szeroko i otwarcie stosowana przez różnej maści podmioty.

Sonda
Jak oceniasz lobbing?
  • pozytywnie
  • niegatywnie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

W zeszłym tygodniu pisaliśmy w Dzienniku Internautów o kwotach, jakie na lobbing przeznaczają najbardziej znane firmy z branży IT - Google, Microsoft czy Facebook. W niektórych przypadkach idą one w miliony dolarów rocznie. Stosunkowo niewiele - 351 tysięcy dolarów w roku 2010 - na tę formę działalności przeznaczyła firma Apple.

>> Czytaj więcej: Google, Microsoft - lobbing za miliony

Firma Steve'a Jobsa nie zamierza jednak zostawać w tyle. Zatrudniła ona właśnie firmę Fierce, Isakowitz and Blalock mającą reprezentować jej interesy w Waszyngtonie - podaje serwis Politico. Nie brak zaskoczonych tą decyzją, gdyż Apple raczej starała się unikać rozgłosu na Kapitolu. Jak widać jednak, przeważyły względy praktyczne - coraz głośniej bowiem dyskutuje się o prywatności online czy konkurencyjności, czyli dziedzinach żywotnie interesujących firmy.

Nie bez znaczenia jest także fakt, że Apple jest bacznie obserwowana przez waszyngtońskich decydentów, jako że odgrywa coraz poważniejszą rolę w życiu gospodarczym i społecznym. Nie może ona sobie pozwolić na to, by na jej działalność padały jakiekolwiek podejrzenia. Co więcej, jak każda firma, chciałaby, aby przyjmowane rozwiązania prawne jak najlepiej służyły jej interesom. Bez stałej i profesjonalnej obecności w Waszyngtonie może być to bardzo trudne.


Źródło: Politico
Tematy pokrewne:  

tag Waszyngtontag lobbingtag Apple
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930