4G wśród najbardziej pożądanych funkcji telefonu

29-10-2011, 15:19

Klienci wskazują 4G jako jedno z rozwiązań, które powinny wspierać nowe urządzenia. Często jednak nie wiedzą nawet, z czym związana jest ta technologia.

Według badania przeprowadzonego przez In-Stat aż 75% użytkowników chce, by ich urządzenia wyposażone były w "funkcję" 4G. Wydaje się jednak, że wynika to głównie z dobrych zabiegów marketingowych stosowanych przez operatorów, niż faktycznych potrzeb klientów.

Czytaj także: iPhone 4S ma problemy z baterią

- O ile wsparcie dla 4G jest ważne dla kupujących nowe urządzenia, wciąż jest wiele związanego z nim zamieszania - zauważył Greg Potter z firmy analitycznej In-Stat. Użytkownicy chętnie wskazywali technologię jako niezbędną, jednak zapytani o to, który operator oferuje najszybszą prędkość połączeń tego typu, zwykle nie potrafili podać dobrej odpowiedzi.

- Nierzadko ankietowali uważali, że wszyscy operatorzy oferują identyczną prędkość połączeń - zauważa Potter. Niedawno amerykański senat sugerował, że dostawcy usług dla urządzeń komórkowych powinni informować użytkowników o prędkościach, jakie oferują w ramach swoich sieci 4G.

Z badania wynika również, że 36% klientów planuje pozostać przy mobilnym systemie operacyjnym, z którego aktualnie korzystają. W ubiegłym roku były to tylko 23%. Ponad 40% użytkowników poinformowało również, że obecnie nie ma zamiaru wykorzystywać technologii NFC. Według innego badania przeprowadzonego w lipcu aż co trzeci użytkownik iPhone'a uważał, że jego urządzenie wspiera 4G - do tej pory żaden smartfon Apple'a nie obsługuje jednak tego standardu.

Czytaj także: Samsung numerem jeden, jeśli chodzi o sprzedaż smartfonów


Źródło: In-Stat
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031