Użytkownicy serwisu YouTube mają teraz dostęp do dokładniejszych statystyk oglądalności swoich filmów. Dzięki temu mogą lepiej zaplanować kolejne publikacje. Nowe statystyki powinny przypaść do gustu także reklamodawcom.
reklama
Funkcjonalność umożliwiająca podgląd statystyk nosi nazwę YouTube Insight. Jest ona dostępna po wciśnięciu przycisku "O tym pliku wideo", który znajdziemy przy każdym filmie po przejściu do sekcji Konto > Filmy wideo, ulubione i listy odtwarzania.
Ze statystyk możemy się dowiedzieć w których dniach nasz film zanotował najwięcej odsłon, jak ma się jego popularność do innych filmów, jak długo zdobywał on popularność, w którym kraju jest on najbardziej lubiany itd.
Zdaniem przedstawicieli Google, YouTube Insight może się szczególnie przydać reklamodawcom i partnerom serwisu. Przykładowo studio filmowe, które umieści na YouTube zwiastun swojego filmu może przekonać się gdzie klip był popularny i dzięki temu zakupić reklamy skierowane do mieszkańców tego rejonu. Autorzy wideoblogów mogą natomiast sprawdzić w jakim dniu i po jakim czasie korzystne będzie umieszczenie w serwisie kolejnego odcinka.
W przyszłości YouTube Insight ma udostępniać jeszcze więcej danych np. informacje dotyczące tego w jaki sposób widzowie trafiają na dany film (frazy wyszukiwania, rekomendacje innych użytkowników itd.). Te wszystkie możliwości mają przede wszystkim uczynić YouTube atrakcyjniejszym dla reklamodawców, ale przy okazji przydadzą się wszystkim udostępniającym własne materiały.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*