Teraz każdy użytkownik YouTube, którego film stanie się popularny, będzie mógł dostać część przychodów z reklam wyświetlanych obok tego filmu. Serwis poinformował o rozszerzeniu swojego programu partnerskiego.
reklama
Program partnerski YouTube został uruchomiony w roku 2007. Skierowany był do najbardziej płodnych i popularnych twórców filmów. Dla zdecydowanej większości użytkowników YouTube nie miał znaczenia.
Program okazjonalnie był rozciągany na twórców pojedynczych filmów, które zdobyły dużą oglądalność. Zazwyczaj jednak, jeśli film "zwykłego użytkownika" nagle stawał się popularny, to twórca nic z tego nie miał. Teraz może się to zmienić.
Przedstawiciele YT poinformowali na blogu YouTube Biz Blog o poszerzeniu programu partnerskiego. Kiedy jakiś film zanotuje wiele odsłon, YouTube może zaprosić jego autora do udziału w programie. Filmy do programu będą wybierane na podstawie różnych kryteriów, takich jak liczba wyświetleń, "wirusowość" filmu oraz zgodność z warunkami korzystania z serwisu YT.
Osoby zaproszone do programu otrzymają e-mail i zobaczą wiadomość "Enable Revenue Sharing" na stronie z filmem oraz w kilku innych miejscach na swoim koncie. Po zaakceptowaniu zaproszenia część przychodów z reklam będzie trafiała konto Google AdSense. Jeśli użytkownik nie ma takiego konta, to będzie miał okazję je założyć.
Użytkownicy, którzy otrzymają takie indywidualne zaproszenia, nie dostaną pieniędzy za reklamy wyświetlane przy innych opublikowanych przez nich filmach. Początkowo rozszerzony program partnerski będzie dostępny jedynie dla użytkowników z USA.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*