Od początku do końca grudnia YouTube będzie codziennie prezentować jeden z najbardziej pamiętnych filmów roku. Prezentowana kolekcja jest nie tylko godna zobaczenia, ale także uświadamia rolę internetu w kulturze. Dzięki temu medium zjawiskiem kulturowym może stać się nie tylko komercyjna produkcja, ale także film amatora.
YouTube uruchomił kanał filmowy Newyears Countdown będący czymś w rodzaju kalendarza adwentowego. Nie ma w nim czekoladek, ale filmy. Każdego dnia grudnia do kolekcji będzie dodawane jedno nagranie. Przedstawiciele YouTube zachęcają również do zostawiania komentarzy, w których użytkownicy zaproponują swój film roku.
Mark Day wyjaśnił na blogu YouTube, że w kolekcji da się zobaczyć dobrze znanych filmowców z YouTube, ale będą także filmy odnoszące sukces "wirusowy" oraz nagrania przedstawiające fenomeny kultury masowej. Przedstawiciel YouTube dodał, że w poszukiwaniu 31 pamiętnych filmów ekipa serwisu głębiej pogrzebała w jego zasobach i słusznie, bo zjawiskowy film nie musi mieć milionów odsłon.
Na chwilę obecną w kolekcji YouTube Newyears Countdown mamy trzy filmy. Pierwszy przedstawia ciekawe "wykonanie” Uwertury do Wesela Figara W. A. Mozarta. Użytkownik MysteryGuitarMan sporządził je, nagrywając krótkie fragmenty i edytując film. Twórca twierdzi, że dzieło wymagało ponad tysiąca cięć.
Drugi film w kolekcji przedstawia lunatykującego psa Bizkita. Na trzecim widzimy Freda, którego kanał na YouTube w 2009 roku jako pierwszy zdobył milion subskrybentów.
W sumie mamy w kolekcji to, co w internecie często nas zachwyca – pracowitego i niebanalnego twórcę, amatorski film ukazujący jakiś ciekawy moment i chłopaka, który zdobył olbrzymią publiczność poza światem "tradycyjnych" mediów. Z pewnością warto zobaczyć, co jeszcze zaproponuje YouTube.
Poniżej pierwszy z wybranych przez YouTube filmów – uwertura Mozarta będąca filmową wycinanką.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*