Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Yahoo! odmienia swój serwis wideo

01-06-2006, 11:14

Portal Yahoo! Całkowicie odmienił swoją wyszukiwarkę plików wideo i przystąpił do ostrej konkurencji z Google Video i YouTube, umożliwiając użytkownikom opublikowanie własnego klipu.

Strona video.yahoo.com działa od wczoraj. Pliki wideo możemy wyszukiwać za pomocą wyszukiwarki, a także przeglądając strony z kategoriami i etykietkami (tags) utworzonymi przez użytkowników. Poniżej paska wyszukiwania widać żółty przycisk Submit Your Video, który umożliwia przesłanie pliku (wymagane konto w systemie Yahoo!).

Przy pierwszej próbie przesłania pliku będziemy proszeni o uzupełnienie swojego profilu (krótki opis, adres strony domowej) i zaakceptowanie regulaminu serwisu. Później wystarczy tylko wybrać plik, opisać go i przyporządkować do określonej kategorii.

Korzystając z własnego profilu można śledzić statystyki oglądalności i oceny przyznawane klipowi przez innych użytkowników. Musimy się liczyć z tym, że dodając plik do serwisu zezwalamy portalowi Yahoo! na jego dystrybucję.

Oczywiście serwis jest zintegrowany z pocztą i komunikatorem Yahoo, dzięki czemu można łatwo dzielić się filmami ze znajomymi. Możliwe jest również wklejanie klipów na blogi.

W serwisie Yahoo! znajdziemy nie tylko filmy dodane bezpośrednio do serwisu, ale także te znajdujące się na innych stronach. Jeśli zechcemy oglądać taki plik, to klikając "play" będziemy odesłani na taką stronę (np. YouTube).

Przedstawiciele Yahoo! chcieliby, aby z czasem ich serwis stał się pierwszym, do którego udaje się użytkownik w poszukiwaniu plików wideo. Wywalczenie takiej pozycji nie będzie jednak łatwe - Yahoo! musi pokonać tak mocnych graczy jak: YouTube, AOL, Microsoft, Blinkx i Google. Oczywiście fani filmowania tylko na tym skorzystają.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Zemsta online