Zdecydowana większość internautów wykorzystujących wyszukiwarki internetowe nie jest zadowolona ze zbierania informacji na ich temat - poinformowała firma badawcza Pew Research. Dane tego typu pozwalają m.in. na lepsze dopasowywanie reklam.
Nowa polityka prywatności firmy Google, która weszła w życie na początku marca, wywołała burzliwą dyskusję na temat informacji kolekcjonowanych przez internetowe koncerny. Wielu użytkowników nie chce, by firmy gromadziły informacje na ich temat.
Ponad 65% pytanych przez Pew Research użytkowników powiedziało, że jest złą praktyką zbieranie informacji na temat ich zainteresowań. Dane takie są wykorzystywane najczęściej do lepszego dopasowywania wyników wyszukiwania w przyszłości bądź wyświetlania najciekawszych dla danej osoby reklam.
Jednocześnie aż 73% ankietowanych uznało, że działania tego typu naruszają ich prywatność, a tylko 38% pytanych wiedziało, w jaki sposób ograniczyć liczbę informacji zbieranych o nich przez odwiedzane witryny. Zdecydowana większość obaw dotyczyła najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki Google, której odwiedzanie deklarowało 83% respondentów.
Warto przypomnieć, że w myśl zaktualizowanej polityki prywatności firmy Google, dane dotyczące upodobań użytkowników mogą być współdzielone przez różne witryny koncernu (np. Gmail, Google+ czy serwis YouTube). Zbadanie ujednoliconych zasad wykorzystywania usług korporacji z Mountain View zapowiedziała już Unia Europejska.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|