Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wyszukiwarki nie powinny znać upodobań użytkowników?

10-03-2012, 18:29

Zdecydowana większość internautów wykorzystujących wyszukiwarki internetowe nie jest zadowolona ze zbierania informacji na ich temat - poinformowała firma badawcza Pew Research. Dane tego typu pozwalają m.in. na lepsze dopasowywanie reklam.

robot sprzątający

reklama


Nowa polityka prywatności firmy Google, która weszła w życie na początku marca, wywołała burzliwą dyskusję na temat informacji kolekcjonowanych przez internetowe koncerny. Wielu użytkowników nie chce, by firmy gromadziły informacje na ich temat.

Czytaj także: Britney Spears bije kolejny rekord na Google+

Ponad 65% pytanych przez Pew Research użytkowników powiedziało, że jest złą praktyką zbieranie informacji na temat ich zainteresowań. Dane takie są wykorzystywane najczęściej do lepszego dopasowywania wyników wyszukiwania w przyszłości bądź wyświetlania najciekawszych dla danej osoby reklam.

Jednocześnie aż 73% ankietowanych uznało, że działania tego typu naruszają ich prywatność, a tylko 38% pytanych wiedziało, w jaki sposób ograniczyć liczbę informacji zbieranych o nich przez odwiedzane witryny. Zdecydowana większość obaw dotyczyła najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki Google, której odwiedzanie deklarowało 83% respondentów.

Warto przypomnieć, że w myśl zaktualizowanej polityki prywatności firmy Google, dane dotyczące upodobań użytkowników mogą być współdzielone przez różne witryny koncernu (np. Gmail, Google+ czy serwis YouTube). Zbadanie ujednoliconych zasad wykorzystywania usług korporacji z Mountain View zapowiedziała już Unia Europejska.

Czytaj także: Google+ nie chce zalewać internautów informacjami


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *