Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kryzys zmusił General Motors do skierowania się do innych, niż dotychczas, kanałów sprzedaży. Od dzisiaj w sprzedaży internetowej w serwisie eBay można wybierać wśród 20 tysięcy egzemplarzy nowych samochodów. Póki co jednak nie wszyscy internauci będą mogli skorzystać z tej możliwości.

Kryzys na światowych rynkach finansowych nie pozostał bez wpływu na inne sfery gospodarki. Szczególnie dotkliwie ucierpiała branża samochodowa, jeden z symboli amerykańskiej gospodarki, a także jeden z jej fundamentów. Detroit, światowa stolica przemysłu na czterech kółkach, boryka się obecnie z problemem bardzo wysokiego i wciąż rosnącego bezrobocia.

Poważne problemy finansowe stały się udziałem m.in. jednego z trzech wielkich koncernów, mających swoją siedzibą w Detroit - General Motors. Skłoniło to firmę do przedsięwzięcia niecodziennych kroków celem poprawy sytuacji. Producent samochodów nawiązał współpracę z serwisem eBay - największą platformą aukcyjną. Za pośrednictwem specjalnie utworzonego serwisu gm.ebay.com mieszkańcy stanu Kalifornia będą mogą od dzisiaj kupować nowe samochody online.

W pilotażowym programie bierze udział 225 dealerów z tego najludniejszego stanu. Potrwa on do 8 września br.

Dzięki serwisowi klienci będą mogli porównać ceny samochodów w różnych salonach, a także załatwić sfinansowanie zakupu. Dostępne będą opcje "Kup teraz" oraz tradycyjna licytacja. Dostępnych ma być 20 tysięcy samochodów, różnych modeli i w różnych cenach. General Motors zapewnia, że każdy może znaleźć coś dla siebie. W sprzedaży znajdą się roczniki 2008, 2009 oraz 2010.

Wiceprezes eBay Motors - Rob Chesney - odpowiedzialny za dział samochodów powiedział, że dedykowane samochodom strony serwisu aukcyjnego odwiedza miesięcznie 12 milionów osób. Jest to więc doskonała platforma dla koncernu samochodowego, a także źródło potencjalnych klientów. Dla eBay oznacza z kolei wzbogacenie oferty.

Jak ważny może być to kanał, niech świadczy fakt, że trzech na czterech Amerykanów, którzy w zeszłym roku kupili samochód, najpierw dokonali rozeznania w internecie. General Motors na umowie tej może jedynie zyskać.

>> Czytaj także: Jak skutecznie sprzedać auto przez internet?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl