Wybiorą najlepsze gry dla reklamodawców
Firma Nielsen Media Research znana z badań telemetrycznych, często branych pod uwagę przy ustalaniu stawek za reklamy w telewizji, postanowiła poszerzyć swoje badania o rynek gier wideo. Pomoże to w negocjowaniu stawek za reklamy, które coraz częściej trafiają właśnie do gier.
reklama
Usługa o nazwie GamePlay Metrics pozwoli reklamodawcom nie tylko na ocenę tego, które gry są najbardziej popularne, ale także na ocenę przekroju demograficznego odbiorców reklam w grach. Firmy korzystające z tego narzędzia będą mogły takze uzyskać informacje o aktywności użytkowników gier w innych mediach, takich jak telewizja i internet.
Pierwsze rankingi stworzone za pomocą GamePlay Metrics pojawią się w połowie 2007 roku. Będą one bazowały na informacjach zebranych z 10 tys. gospodarstw domowych, które dotychczas stanowiły próbę badawczą przy badaniach telemetrycznych.
Pojawienie się usługi GamePlay Metrics jest również zapowiedzią rozpoczęcia działalności nowego oddziału firmy Nielsen - Wireless and Interactive Division. W przyszłości oddział ten skupi się na tworzeniu narzędzi do badań struktury demograficznej odbiorców usług bezprzewodowych, użytkowników konsol gier nowej generacji i urządzeń przenośnych.
Reklamy w grach są coraz popularniejsze wśróc reklamodawców i stają się interaktywne, czyli zmuszają odbiorcę do aktywnego współdziałania z reklamą. Mimo to nadal nie istniały narzędzia, które pozwalały dokładnie ocenić jaka jest skuteczność tych reklam i do kogo tak naprawdę powinny być one adresowane.
Firma Parks Associates szacuje, że do roku 2009 rynek reklam w grach wideo będzie wart 400 mln USD. Zdaniem analityków z Yankee Group, ten rynek reklam może osiągnąć wartość 732,5 mln USD do roku 2010. W zeszłym roku jego wartość wyniosła 56,5 mln USD.