Większe wydatki na reklamę w serwisach Web 2.0

07-02-2008, 09:13

Coraz więcej firm decyduje się na promowanie swoich marek w serwisach społecznościowych. W bieżącym roku na taką firmy mogą wydać nawet 1,5 mld USD, co oznacza olbrzymi wzrost – wynika z analiz przedstawionych przez Wall Street Journal.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


W 2006 roku rynek reklamy w serwisach społecznościowych wart był ok. 350 milionów USD. Już rok później osiągnął wartość niemal 1 mld USD, co oznacza prawie trzykrotny wzrost. Prognoza na 2008 mówi o sumie 1,5 mld dolarów, co także jest wartością imponującą.

Ten dynamiczny rozwój zacznie hamować od 2009 roku, ale i tak będzie wynosił 20-30% w skali roku, co najmniej do 2011 roku (dane według eMarketer Inc.). Autorzy publikacji w WSJ piszą, że zyski z reklamy są mniejsze niż zakładali eksperci, ale jako przykłady podają takie firmy jak Microsoft, Yahoo czy Google. Udział tych trzech firm w rynku serwisów społecznościowych jest tak naprawdę niewielki.

WSJ zwraca uwagę na to, że społecznościowi potentaci radzą sobie na rynku reklamowym coraz lepiej. Należący do News Corporation MySpace wypracował bardzo skuteczną formułę reklamową tzn. wykorzystał informacje z profilów internautów do stworzenia precyzyjnego systemu kierowania przekazów marketingowych.

W czwartym kwartale 2007 roku MySpace zarobił 233 miliony dolarów na reklamach (24% więcej niż w trzecim kwartale i 86% więcej licząc rok do roku). Niektórzy z klientów amerykańskiego serwisu zauważyli 300% wzrost kliknięć w ich bannery. Dzięki temu MySpace mógł podnieść ceny nośników reklamowych o około 50%.

Według szefa marketingu serwisu Epuls Wojciecha Bącala, reklama w serwisach społecznościowych jest wiele warta właśnie dlatego, że użytkownik chętnie pozostawia w nich prawdziwe informacje o sobie i swoich zainteresowaniach. Bącal przyznaje, że również w Polsce przedstawiciele serwisów społecznościowych oczekują przesunięcia budżetów reklamowych w stronę Web 2.0.


Następny artykuł » zamknij

Źródło: WSJ, Epuls


Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






fot. Xsolla






fot. Geralt


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2022 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.