Wideokonferencje to jedno z najskuteczniejszych narzędzi pozwalających firmom na realizację ich celów i strategii biznesowych. Nadal jednak spora grupa przedsiębiorców korzysta jedynie z tradycyjnych form komunikacji. Jakie są możliwości wideokonferencji i w jaki sposób mogą one wspomóc wzrost wyników finansowych firmy?
reklama
W praktycznie każdej firmie, bez względu na jej wielkość i charakter, przebiegają te same procesy oparte na komunikacji: rekrutacja nowych pracowników, wdrożenie i okresowe szkolenia dla już zatrudnionych, współpraca zespołów, budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi itd. Platformy do wideokonferencji są wręcz stworzone do tego typu zadań, a jednocześnie pozwalają oszczędzić sporo czasu i pieniędzy.
Proces rekrutacji i zatrudnienia
Wyłonienie najlepszego spośród kandydatów na dane stanowisko wymaga skrupulatnej weryfikacji kompetencji każdego z nich. Spotkanie twarzą w twarz jest najlepszą okazją, aby poznać i ocenić kompetencje osoby. Ten sposób pozyskiwania kadr jest jednak czasochłonny i często generuje znaczne koszty. Zdalna rekrutacja, prowadzona za pośrednictwem platformy do wideokonferencji, pozwala rozwiązać ten problem. Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w wirtualnym pokoju daje możliwość bezpośredniego kontaktu i obserwacji kandydata – coś, czemu nigdy nie dorówna rozmowa telefoniczna. Dodatkowo, zdalna rekrutacja pozwala na dotarcie do znacznie szerszego grona kandydatów.
Szkolenia i rozwój zawodowy
Stałe doskonalenie umiejętności i poszerzanie wiedzy pracowników jest jednym z fundamentów sukcesu każdej firmy. Inwestycja taka zwraca się szybko, jednak wiążą się z nią liczne utrudnienia. Korzystanie z wideokonferencji pozwala na ich sprawne ominięcie. Po pierwsze, pracownik chętniej weźmie udział w szkoleniu, które nie wymaga opuszczania biura i odrywania się od zajęć na dłużej, niż to absolutnie konieczne. Po drugie, możliwość uczestniczenia w kursie na odległość pozwala na oszczędność znacznych sum pieniędzy na koszt, ach przejazdu i noclegu. Po trzecie, możliwość nagrania prezentacji szkoleniowej daje możliwość późniejszego dostępu do wiedzy przekazanej w trakcie treningu.
fot. Monkey Business Images / Shutterstock
Współpraca i prowadzenie spotkań
Niezależnie od tematu spotkania konferencja telefoniczna w pewnym momencie staje się zwyczajnie nudna. Jej uczestnicy dekoncentrują się i tracą zainteresowanie – zwłaszcza gdy są dla siebie niewidoczni. Dzięki transmisji obrazu w czasie rzeczywistym oraz bogatym możliwościom multimedialnym, wideokonferencje są bardziej stymulujące i wymuszają na uczestnikach skupienie. Dzięki temu oszczędza się czas i energię, a zyskuje dobrą atmosferę, która zwiększa produktywność spotkania. Współpraca z pracownikami czy klientami zlokalizowanymi w różnych miejscach staje się zdecydowanie łatwiejsza i o wiele tańsza.
Obsługa klienta na najwyższym poziomie
Wideokonferencje mogą także pełnić funkcję platformy do stałej obsługi i kontaktu z klientami. Wirtualna konsultacja z użyciem obrazu i dźwięku pozwala na szybszą, sprawniejszą i o wiele lepszą jakościowo interakcję, niż rozmowa telefoniczna czy media społecznościowe. Wideokonferencje sprawdzają się w praktycznie każdej branży – od IT przez usługi edukacyjne czy medyczne, do handlu detalicznego.
Sposobów na sprawną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną jest wiele. Dużo zależy od indywidualnych nawyków osób nadających ton tego typu interakcjom. Podejście bardziej innowacyjne pozwala firmom na wzmocnienie własnej pozycji rynkowej oraz podniesienie jakości oferowanych usług. Elastyczność i szeroki wachlarz funkcji oferowanych przez wideokonferencje sprawiają, że atrakcyjność tego narzędzia rośnie.
Autor: Jarek Wasielewski, ClickMeeting
ClickMeeting jest produktem firmy GetResponse sp. z o. o., stworzonym w modelu usługa jako oprogramowanie (Software-as-a-Service). Oparta o przeglądarkę internetową platforma pozwala tworzyć spotkania online i webinary niezależnie od lokalizacji, systemu operacyjnego, czy strefy czasowej. Do najważniejszych funkcjonalności należą: Prezentacja, interaktywna Tablica, Udostępnianie pulpitu, Ankiety i testy, interaktywny, tłumaczony na 52 języki Czat oraz Nagrywanie. Ponadto platforma daje możliwość przeglądania statystyk, tworzenia subkont, rebrandingu pokoju spotkań oraz dostępu poprzez urządzenia mobilne.
Jarek Wasielewski jest ekspertem ds. edukacji w ClickMeeting, wiodącej platformie do spotkań on-line, wideokonferencji i webinarów. Zajmuje się tworzeniem treści edukacyjnych dla obecnych i potencjalnych klientów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|