- Na portalu crowdfundingu udziałowego Crowdangles.pl padł polski rekord wartości zbiórki. Na kilka dni przed końcem kampanii spółka Herba Pharma (producent tzw. organicznej aspiryny) ma już na swoim koncie ponad 1,25 mln zł (materiał prasowy Crowdangels.pl)
- Ludzie związani z firmami technologicznymi w Ameryce protestują przeciwko dekretowi prezydenta Donalda Trumpa o zakazie wjazdu do Ameryki imigrantów z 7 krajów. Wspierają finansowo Amerykański Związek Swobód Obywatelskich lub podejmują własne inicjatywy. Więcej na TechCrunchu.
- Za 10 lat trudno będzie wyobrazić sobie produkt Bosch bez sztucznej inteligencji - zapowiada szef Boscha Volkmar Denner. W 2016 roku koncern zwiększył inwestycje na działalność B+R do ok. 6,6 mld euro, a na początku 2017 roku, nakładem 300 mln euro, ruszył Bosch Center for Artificial Intelligence (źródło: materiał prasowy Bosch).
- Unamo to nowa firma oferujące zestaw narzędzi do e-marketingu. Utworzyły ją: jeden z bardziej aktywnych polskich startupów - Positionly (monitorowanie SEO i wsparcia analizy UX)) oraz Monitori, zajmujące się monitoringiem mediów społecznościowych (źródło: materiał prasowy Unamo).
- Fitbit, po niedawnych akwizycjach (Pebbles i Vector) niemal monopolista na rynku smart watchy, ogłosił przybliżone wyniki za 4. kwartał 2016 roku, informując jednocześnie o planowanych zwolnieniach 110 osób, co daje 6% załogi (źródło: materiał prasowy Fitbit).
- Opóźnienie w uruchomieniu dotacji unijnych to przyczyna spadku zamówień publicznych usługi IT - informuje Puls Biznesu. Zdaniem pytanej przez gazetę ekspertkę sytuacja poprawi się dopiero na początku 2018 roku.
- TechCentral o kłopotach WhatsApp w Niemczech. Organizacja konsumencka VZBW podała firmę do sadu, kwestionując przenoszenie "niektórych danych " między WhatsApp a Facebookiem, który kupił firmę tworzącą aplikację. Zdaniem VZBW, każdy ma prawo sam decydować o tym, jakie dane i w jakim celu udostępnia.
- Blisko 680 mln dol. finansowania pozyskał archeologiczny startup z Australii - informuje VentureBeat. Lithodomos VR z Melbourne umożliwi odwiedzenie historycznych obiektów - w rzeczywistości wirtualnej.
- Offline dla e-commerce. FM Logistics proponuje rozwiązanie, które ma skrócić czas kompletacji zamówienia, co ma wspomóc dostawy same day. E-Shopeur to wózek, który pozwala na kompletowanie 48 zamówień jednocześnie i zwalnia osobę obsługującą go z zadań kontroli (źródło: materiał prasowy FM Logistics).
Zapraszam do czytania, komentowania oraz przesyłania na adres
jr@di24.pl linków do aktualnych lub ponadczasowych materiałów o
e-biznesie - możliwe, że zasygnalizuję je w kolejnym przeglądzie.