VoIP: Automatyczne komunikaty głosowe dla firm
IPFON, operator telefonii VoIP, wprowadził do swojej oferty usługę Interactive Voice Response (IVR). Umożliwia ona małym i średnim przedsiębiorstwom stworzenie u siebie automatycznego systemu komunikatów głosowych.
reklama
Klienci IPFON mogą samodzielne stworzyć menu głosowe dla swojej firmy za pośrednictwem strony WWW, która umożliwia zarządzanie ich kontem. Tworząc własny system zapowiedzi głosowych użytkownicy mogą łączyć ze sobą 4 elementy usługi:
- IVR Player - odtwarza nagrany wcześniej komunikat po połączeniu się klienta z wybranym numerem, np. bezpośredniego powitania.
- IVR Menu - umożliwia klientowi dzwoniącemu do firmy automatyczne połączenie z wybranym działem, faksem, czy też osobą pełniącą funkcję konsultanta - przez naciśnięcie odpowiedniego numeru w telefonie.
- IVR List polega na automatycznym przełączaniu dzwoniącego klienta na kolejne numery zdefiniowane na liście, gdy poprzednie są zajęte.
- IVR Switch - ma na celu zarządzanie odtwarzaniem przygotowanych komunikatów głosowych w zależności od tego, czy klient dzwoni w godzinach pracy firmy, czy też nie.
Aby umożliwić sprawdzenie nowej usługi IVR, sieć IPFON stworzyła przykładowego IVR-a w spółce Przykład SA. Można go przetestować dzwoniąc pod numer 0616222600.
Więcej informacji na stronie IPFON