Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Uwaga na akwizytorów Telekomunikacji Novum

24-02-2011, 10:15

Skargi na działalność akwizytorów Telekomunikacji Novum licznie napływają do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Abonenci TP skarżą się, że wyłudzono od nich dane osobowe i podstępem skłoniono do zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Akwizytorzy posługiwali się przy tym decyzją podpisaną przez Prezesa UKE "zastępującą umowę w zakresie połączenia sieci Telekomunikacji Novum Sp. z o.o. z siecią Telekomunikacji Polskiej".

robot sprzątający

reklama


Prezes UKE informuje na stronie urzędu, że przedstawiany konsumentom dokument i jego wersje (różne w różnych regionach kraju), jak i widniejący pod nim podpis są nieprawdziwe. W związku z tymi praktykami i ich masową skalą Prezes UKE powiadomi organy ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

UKE wzywa do daleko posuniętej ostrożności i ostrzega przed zawieraniem umów bez dokładnej analizy przedstawianych ofert i dokumentów.

Prezes UKE już w 2009 r. ukarał Telekomunikację Novum za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych, a 27 stycznia 2011 r. ponownie wszczął postępowanie w sprawie nałożenia kary pieniężnej na tego operatora, między innymi za wprowadzanie w błąd osób podpisujących umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

>>> Czytaj: 250 tys. zł kary dla Novum za brak informacji

Prezes UKE przypomina również, że zgodnie z prawem w przypadku zawarcia przez abonenta umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w domu) lub na odległość (np. przez telefon), abonent ma prawo od niej odstąpić w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Dziesięciodniowy termin na odstąpienie od zawartej umowy dotyczy zawieranych przez przedsiębiorców umów z konsumentem.

Abonent, który ma wątpliwości co do warunków umowy, treści jej postanowień, zasad funkcjonowania usługi, może szukać pomocy, kontaktując się z telefonicznym Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem infolinii 801900853 (koszt połączenia wg taryfy operatora lokalnego) lub 225349174 od poniedziałku do piątku w godzinach 07:15 - 16:15 lub e-mailem: uke(at)uke.gov.pl.

>>> Czytaj: Masz dość SMS-ów z loterii? Wyślij takie pismo...


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE