Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

USA: Polityka prywatności firm Apple i Google do sprawdzenia

05-03-2012, 06:51

Domaga się tego jeden z amerykańskich senatorów. Powodem są doniesienia medialne o producentach aplikacji, którzy mają swobodny dostęp do najbardziej prywatnych danych zgromadzonych na smartfonach i tabletach.

Polityka prywatności w branży IT zazwyczaj rodzi wiele kontrowersji, zwłaszcza gdy jest zmieniana. Firmy dążą bowiem do tego, by w coraz większym zakresie wykorzystywać dane o swoich klientach - aplikacje, które są zainstalowane, położenie czy też książkę adresową lub nawet album ze zdjęciami. Budzi to niepokój, zwłaszcza osób, które zajmują się ochroną prywatności. Nie do końca jest bowiem czasem jasne, w jaki sposób te informacje są dalej wykorzystywane.

Czytaj także: Europa bierze pod lupę nową politykę prywatności Google'a

Agencja Reuters podaje, że Charles Schumer, demokratyczny senator, chce, by Federalna Komisja Handlu zbadała doniesienia medialne o tym, że aplikacje instalowane na smartfonach i tabletach Apple'a oraz z systemem operacyjnym Android, mają dostęp do zdjęć. Ale to nie wszystko - okazuje się bowiem, że aplikacje mogą także swobodnie korzystać z książek adresowych, które zawierają imiona, nazwiska, numery telefonów oraz adresy poczty elektronicznej. Dane te są nawet przegrywane na zewnętrzne serwery producentów aplikacji.

Czy klienci zdają sobie z tego sprawę? Zazwyczaj nie. Powody są dwa - nie wszystkie aplikacje posiadają politykę prywatności, więc tak naprawdę nie wiadomo, czy jakiekolwiek dane są wykorzystywane, a jeśli tak, to w jaki sposób. Po drugie, nawet gdyby takie informacje były dostępne, większość z nas w ogóle by na nie nie spojrzała.

Schumer pisze w liście do Komisji, że nie jest jasne, w jaki sposób ogólne zasady korzystania z platform Apple'a i Google'a są wprowadzane i monitorowane. Dodał, że producenci smartfonów powinni zapewnić, by twórcy aplikacji działali na rzecz ochrony prywatności klientów, a nie eksploatowania ich prywatnego życia w celach komercyjnych.

Czytaj także: Użytkownicy Facebooka coraz lepiej dbają o prywatność


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters