Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

(akt.) UKE: Play wprowadza ludzi w błąd swoją reklamą

24-08-2011, 16:21

Urząd Komunikacji Elektronicznej nie wyraził zgody na użycie swego raportu przez Play w takiej formie, w jakiej został on zaprezentowany w reklamie telewizyjnej, gdzie padają słowa „sieć o najlepszej jakości transmisji danych według UKE”.

Sonda
Czy Play miało prawo wykorzystać badanie UKE?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Jak podaje UKE, badania jakości transmisji danych były prowadzone tylko na terenie 16 miast wojewódzkich, w których Play dysponuje własną siecią GSM/UMTS. Uzyskane i opublikowane w raporcie dane dotyczą tylko i wyłącznie tych miast, w których badano jakość transmisji danych. Zdaniem UKE w żadnej mierze nie pokazuje to obrazu całej sieci Play. Użyte w reklamie stwierdzenie zostało wyjęte z kontekstu i nie przystaje do wyników uzyskanych podczas całościowych badań.

Na stronie UKE czytamy także:

Podczas badań stwierdzono, że operator sieci Play uzyskuje dobre wyniki tylko i wyłącznie we własnej sieci. Transmisja danych nie funkcjonuje w ramach roamingu międzyoperatorskiego do sieci Plus, czyli tam, gdzie operator P4 nie ma własnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Potwierdza to raport z badania jakości sieci komórkowych na trasach kolejowych, który został opublikowany na stronach UKE w dniu 16 czerwca 2011 r. (tego samego dnia w Dzienniku Internautów – przyp. red.). Raport ten wyraźnie pokazuje, że transmisja danych funkcjonuje tylko i wyłącznie w macierzystej infrastrukturze operatora Play, a nie działa tam, gdzie nie ma zasięgu tej sieci (w szczególności w małych miastach i na terenach wiejskich), a operator korzysta z roamingu do sieci Plus.

Aktualizacja

W związku z powyższymi argumentami Prezes UKE wezwał P4, operatora sieci Play, do zaprzestania emisji reklamy, która „wprowadza w błąd opinię publiczną”. Zapytaliśmy rzecznika Play o stanowisko P4 w tej sprawie.

Zapoznamy się z propozycją UKE. W każdym naszym komunikacie precyzujemy, podając informacje, kiedy był robiony test i w ilu miejscowościach. Gorąco zachęcam UKE do przeprowadzenia testu w 100, a najlepiej 1000 miastach i miejscowościach w całej Polsce - tłumaczy Marcin Gruszka, rzecznik Play.

Poniżej reklama, która jest efektem reakcji Prezesa UKE:


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE