Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

UKE: Nieprawidłowości w reklamacjach Netii i GTS Energis

25-04-2007, 08:41

Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadził kolejną kontrolę mającą na celu poprawienie jakości obsługi abonentów, którzy zdecydowali się zmienić operatora na Netię lub GTS Energis. Kontrola wykazała nieprawidłowości przy postępowaniach reklamacyjnych. Operatorzy mają miesiąc na ich usunięcie.

Kontrola UKE miała wykazać, czy Netia i GTS Energis nie naruszają przepisów Prawa telekomunikacyjnego w zakresie świadczenia usług szerokopasmowego dostępu do internetu i odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie tych usług. Niestety stwierdzono, iż operatorzy nie w pełni wypełniają odnoszące się do nich obowiązki z tych przepisów wynikające.

Naruszenia dotyczyły m. in. braku w stosowanych wzorach umów postanowień dotyczących jakości świadczonej usługi oraz informacji o czasie oczekiwania na przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usługi. Nie było również informacji dotyczących zakresu obsługi serwisowej BSA, a także trybu postępowania reklamacyjnego oraz informacji o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego. Również sam tryb postępowania reklamacyjnego zawarty w regulaminach świadczenia usług dostępu do internetu został nieprawidłowo lub nie w pełni określony.

Nieprawidłowości znaleziono również w przedstawionej przez Netię i GTS Energis dokumentacji dotyczącej rozpatrywanych reklamacji. Brakowało w nich potwierdzenia doręczenia reklamującemu odpowiedzi na reklamację przesyłką poleconą, a w udzielanych odpowiedziach nie przywoływano podstawy prawnej.

Ponadto w przypadku odmowy uznania reklamacji (w całości lub części) odpowiedź nie zawierała uzasadnienia faktycznego i prawnego. Nie informowano także o wysokości odszkodowania i terminie jego wypłaty w przypadku tych reklamacji, w których przyznano odszkodowanie.

Wczoraj Prezes UKE wydał operatorom zalecenia pokontrolne, w których wezwał GTS Energis i Netię do usunięcia nieprawidłowości w terminie 30 dni od dnia otrzymania tych zaleceń.

Prezes UKE poinformował przy okazji, że jakość obsługi klientów, którzy zdecydowali się na zmianę operatora, została polepszona. Operatorzy doprecyzowali operacyjne procedury współpracy z TP, a z informacji przez nich przekazywanych jednoznacznie wynika, że wprowadzone zmiany usprawniły procesy realizacji nowych zamówień. Stwierdzono również znaczny spadek liczby skarg napływających do UKE.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Muzyka w Amazon bez DRM

Źródło: UKE