W jaki sposób okulary Google Glass i smartwatch Samsung Galaxy Gear 2 mogą wpłynąć na prywatność i bezpieczeństwo wykorzystujących je ludzi? Na to pytanie postarali się odpowiedzieć badacze z Kaspersky Lab - Roberto Martinez i Juan Andres Guerrero.
reklama
Okulary Google Glass umożliwiają korzystanie z internetu na dwa sposoby: poprzez połączenie Bluetooth z urządzeniem mobilnym, które udostępnia swoje łącze, oraz bezpośrednio poprzez Wi-Fi. Drugi sposób daje użytkownikowi większą swobodę, ale - jak się okazało - jest podatny na atak.
Po podłączeniu okularów do monitorowanej sieci badacze ustalili, że nie cały ruch między urządzeniem a punktem dostępowym jest szyfrowany. Roberto Martinez przyznaje, że nie jest to luka mogąca wyrządzić poważne szkody. Jego zdaniem jednak profilowanie za pośrednictwem danych z ruchu internetowego może stanowić pierwszy krok bardziej złożonego ataku na właściciela urządzenia.
Samsung Galaxy Gear 2 został zaprojektowany tak, aby wydawał głośny dźwięk ostrzegający, gdy ktoś wykorzystuje go do fotografowania. Używając publicznie dostępnego narzędzia ODIN firmy Samsung, można jednak zezwolić zegarkowi na robienie zdjęć w trybie cichym. To z kolei otwiera drzwi potencjalnym scenariuszom naruszenia prywatności innych osób przez użytkownika smartwatcha.
Badacze odkryli również, że aplikacje instalowane w systemie operacyjnym zegarka z pomocą Gear Managera nie powodują pokazywania się na wyświetlaczu żadnych powiadomień. Umożliwia to przeprowadzanie cichych ataków ukierunkowanych poprzez instalowanie aplikacji bez wiedzy i zgody właściciela smartwatcha.
Nie ma żadnych dowodów na to, że ubieralne gadżety stanowią obecnie cel profesjonalnych cyberprzestępców. Juan Andres Guerrero jest przekonany, że to się może zmienić, jeśli takie gadżety się upowszechnią.
Czytaj także: Jak analityk bezpieczeństwa zhackował swój salon
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|