Przez 40 dni naboru na e-biznes złożono zaledwie 82 wnioski. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w ostatnim naborze wpłynęło ich... ponad 2800 w ciągu zaledwie kilku dni.
Co zatem zniechęca w tym roku przedsiębiorców do sięgnięcia po prawie półmilionową dotację, która do tej pory cieszyła się tak dużym powodzeniem, że złożenie wniosku okupione było wielogodzinnym oczekiwaniem w ogromnych kolejkach? Czyżby mocno zaostrzone w tym roku kryteria oceny wniosków, co miało promować najlepsze projekty internetowe, a jednocześnie uporządkować rekrutację w ramach działania 8.1?
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, odpowiedzialna za przyjmowanie aplikacji na e-biznes, potwierdza nieoficjalne informacje Tax Care: od 31 lipca do 10 września wpłynęły 82 wnioski. Tylko 82, biorąc pod uwagę, że w ostatnim naborze, przeprowadzonym jesienią ubiegłego roku, złożono ponad 2800 wniosków w ciągu zaledwie kilku dni. PARP spodziewa się jednak, że w ostatnich tygodniach naboru, który kończy się 30 września, składanie wniosków znacznie przyspieszy, a w efekcie liczba tegorocznych aplikacji zbliży się do jesiennej. Skąd ten optymizm przedstawicieli PARP?
Otóż zmieniając warunki udzielania dotacji na działanie 8.1, wprowadzono nie tylko surowsze kryteria merytoryczne, ale także zmodyfikowano proces samego naboru. W tym roku złożenie aplikacji składa się z trzech kroków: najpierw należy wypełnić wniosek, następnie zarejestrować go w tzw. generatorze wniosków na stronie internetowej PARP, a na końcu podpisać i złożyć załączniki. W drugim kroku tkwi jednak haczyk – gdy wniosek zostanie zarejestrowany, nie można go już wycofać, poprawić i złożyć jeszcze raz.
Więcej na ten temat w Forsal.pl: Tylku kilkudziesięciu chętnych na pół miliona dotacji na e-biznes
Agata Szymborska-Sutton
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|