Tablety zaczynają podgryzać rynek pecetów

GazetaPrawna.pl 18-10-2010, 15:19

Szum medialny wokół iPadów i innych tabletów zaczyna wywierać wpływ na sprzedaż komputerów osobistych. Najnowsze dane potwierdzają, że konsumenci mają problem z podjęciem decyzji, które urządzenie kupić.

Sprzedaż pecetów w trzecim kwartale wzrosła znacznie mniej niż zakładano, gdyż konsumenci zwlekali z zakupem, zastanawiając się, czy zamiast tego nie nabyć tabletów – twierdzi Gartner. Firma badawcza ustaliła, że globalne dostawy PC wzrosły w trzecim kwartale o 7,6 proc. do 88,3 mln egzemplarzy, wobec prognozowanego wzrostu 12,7 proc.

Według Gartnera i IDC, innej grupy badawczej, są już dowody na to, że wrzawa wokół tabletów skłoniła konsumentów do zajmowania postawy wyczekującej przy kupowania pecetów. Na zachowania konsumentów oraz osłabienie ich zaufania dodatkowo wpływają utrzymujące się wciąż gwałtowne zmiany w gospodarce USA i groźby obniżenia wydatków publicznych w Europie Zachodniej.

W porównaniu z wrzawą wokół iPada, sprzedawcy pecetów nie mieli żadnych wielkich nowości, które pomogłyby w zareklamowaniu ich produktów, podobnie jak to stało się w zeszłym roku z systemem Windows 7. Na niekorzyść sprzedawców przemawiał także fakt, iż sklepy, które na początku roku nagromadziły zapasy w segmencie netbooków, wstrzymywały się z dalszymi zakupami, aby przekonać się, czy tablety będą się cieszyć powodzeniem.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Tablety zaczynają podgryzać rynek pecetów

Mary Watkins, Chris Nuttall

gazeta prawna


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy