Producenci gier wideo i konsol liczą zyski. Przychody z tego sektora wciąż rosną i w lutym osiągnęły poziom 1,33 mld dolarów. Jest to ponad 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z raportu firmy NPD.
Najlepiej nadal sprzedaje się konsola Wii. W ubiegłym miesiącu w USA sprzedanych zostało 432 tys. tych zestawów. Sony sprzedało nieco ponad 280 tys konsol PlayStation 3, zaraz za nim plasuje się Microsoft z 255 tysiącami sprzedanych Xboksów 360.
W ubiegłym roku kolejność na drugiej i trzeciej pozycji była inna, produkt Microsoftu wiódł prym. Dopiero w styczniu japoński producent PlayStation 3 przegonił giganta z Redmond. Microsoft tłumaczył się brakami konsol w sklepach wynikającymi z dużego zapotrzebowania świątecznego, które wymiatało Xboksy z półek.
Sytuacja może się zmienić. W kwietniu premierę będzie miała czwarta część gry z serii Grand Theft Auto. Prawdopodobieństwo, że gra będzie hitem sezonu powodującym wzrost sprzedaży konsoli Xbox 360, jest duże.
O ile sprzedaż sprzętu wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem jedynie o 19 proc. to znacznie większe przychody producenci czerpali z gier. Ich sprzedaż wzrosła o 47 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Najlepiej sprzedającą się grą dla Xboksa była w ubiegłym miesiącu Call of Duty 4: Modern Warfare – strzelanka wyprodukowana przez firmę Activision. Sprzedanych zostało niemal trzysta tysięcy egzemplarzy tego tytułu. Wielbiciele gier kupili wprawdzie niemal dwa razy więcej - 529 tys. - egzemplarzy gry Devil May Cry 4, ale ten tytuł dostępny był zarówno na Xbox 360 jak i na PS3.
Użytkownicy Nintendo Wii kupili w ubiegłym miesiącu 290 tys. egz. gry Wii Play czyniąc z niej najpopularniejszą grę na tę właśnie konsolę. Drugie miejsce zajął produkt Activision – Guitar Hero 3.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*