Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Smartfony najczęściej kupowanymi telefonami w USA

01-07-2011, 09:42

Telefony już jakiś czas temu przestały być urządzeniami wyłącznie "do dzwonienia". Coraz więcej użytkowników oczekuje od nich dodatkowych funkcji i obsługi specjalistycznych aplikacji.

robot sprzątający

reklama


Już niedługo może przybyć urządzeń mobilnych z systemem WebOS należącym do HP, jednak na razie większego pola do popisu nie pozostawiają liderzy rynku smartfonów - Android oraz iOS.

>>Czytaj także: Smartpad z dwoma ekranami i Androidem na pokładzie

Sonda
Posiadasz smartfona?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według badania przeprowadzonego przez Nielsen w maju aż 55 proc. klientów ze Stanów Zjednoczonych, którzy w ostatnim czasie kupili telefon, zaznaczało, że był to smartfon. Warto przy okazji wspomnieć, że w ubiegłym roku wynik był znacznie mniej optymistyczny dla rynku nowoczesnych telefonów, do których zakupu przyznawało się 34 proc. użytkowników.

Raport firmy Nielsen wyraźnie pokazuje również, że popularność Androida na rynku w USA przedstawia się w ostatnich miesiącach bez większych zmian, podczas gdy iOS od Apple'a wciąż szybko zyskuje nowych użytkowników.

Podział rynku smartfonów w USA
fot. - Podział rynku smartfonów w USA
Smartfona ma obecnie ponad 38 proc. użytkowników telefonów w Stanach Zjednoczonych, a urządzenie najczęściej wyposażone jest w Androida (38 proc.) bądź iOS (27 proc.). Dość dużą popularnością cieszy się także BlackBerry firmy RIM (21 proc.), a na kolejnych miejscach znajdują się Windows Mobile (9 proc.) oraz Symbian (2 proc.).

>>Czytaj także: Mobilny system od Baidu jeszcze w tym roku?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Nielsen