Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Słowo kluczowe, czy nazwa firmy? Czyli jak wybrać nazwę domeny?

Artykuł sponsorowany 11-04-2007, 09:27

Własna domena jest dziś istotnym elementem polityki marketingowej każdego przedsiębiorstwa. Bez niej firma w oczach Klientów z pewnością jest mniej wiarygodna, a jej adres znacznie trudniejszy do zapamiętania. Wszelkie działania promocyjne i reklamowe skupiające się na wizerunku firmy i jej obecności na rynku z pewnością odnoszą znacznie większy skutek gdy firma podaje własny adres internetowy związany z jej działalnością lub nazwą.

robot sprzątający

reklama


Jak powinna wyglądać nazwa domeny? Czy lepiej zarejestrować adresfirmy.pl, czy raczej dlugopisy.pl jeśli akurat nasza firma zajmuje się produkcją artykułów piśmienniczych? W większości przypadków nazwy domen w formie slowokluczowe.pl będą już zajęte. Czy jedynym rozwiązaniem będą kombinacje w postaci adresfirmy-słowokluczowe.pl?

To, który z powyższych adresów internetowych powinniśmy zarejestrować zależy w dużej mierze od rodzaju prowadzonej działalności i planów ekspansji w Internecie.

Ogólne zasady rejestracji

Nazwa domeny powinna być na ogół krótka i łatwa do zapamiętania. Idealną sytuacją jest, gdy domena jest ściśle związana z nazwą firmy, bądź branżą w której firma prowadzi działalność.
W przypadku osób prywatnych najczęściej rejestrowane są domeny w postaci nazwiska np. kowalski.pl.

Nie wszyscy Internauci jednak przywiązują wagę do krótkich adresów WWW. Jako przykład prezentujemy poniżej kilka adresów domenowych:

http://abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com/ - uznawany do niedawna za najdłuższy adres internetowy na świecie

http://www.llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.co.uk - adres słynnej walijskiej wioski, który znalazł się na szczycie rankingu najdłuższych adresów stron internetowych w Europie

http://www.thisisthelongesteuropeandomainnameallovertheworldandnowitismine.eu
- domena zarejestrowana przez pewnego internautę z Niemiec.

O ile władze walijskiej wioski zarejestrowały alternatywny adres www.llanfair.wales.com, dzięki czemu Internauci nie będą musieli męczyć się z wpisywaniem tak dużego ciągu znaków, o tyle jakakolwiek modyfikacja thisisthelongest... wydaje się być wręcz niewskazana z uwagi na jego swoistą atrakcyjność.

W Polsce największą popularnością cieszą się domeny: .pl, .com.pl, .com a w dalszej kolejności .net .org .info . Ich ceny są zróżnicowane w zależności od rejestratora. W przypadku rejestracji domeny np. adresfirmy.pl warto zarezerwować od razu nazwę: adresfirmy.com.pl. W ten sposób można ustrzec się przed konkurencją, która podszywając się pod nasza działalność może nam odebrać wielu Klientów. Odpowiednią domenę możesz zarezerwować na stronach Kei.pl.

Nazwa firmy w Twojej domenie

W większości przypadków sama nazwa domeny jeszcze o niczym nie świadczy. Aby rozpocząć nasz internetowy projekt i pozyskać pierwszych Klientów musimy podjąć działania mające na celu wypromowanie naszego przedsięwzięcia.

Rejestrując domenę w postaci adresfirmy.pl wszelkie nakłady, które ponosimy na reklamę przekładają się również na budowę naszego wizerunku i umacniają nasza markę. Oczywiście tego typu działania mają również zastosowanie dla firm, gdzie słowo kluczowe jest jednocześnie nazwą firmy.

Jednak rozwiązanie, w którym producent długopisów prowadząc przedsiębiorstwo pod nazwą przedsiębiorstwoxyz.pl rejestruję i promuje domenę dlugopisy.pl wydaje się być nie do końca przemyślane. Co prawda zwiększa liczbę użytkowników na stronie WWW, jednak pozbawia się możliwości budowania silnej marki w oparciu o prowadzoną działalność.

W przypadku wszelkich przedsięwzięć z zakresu e-commerce domena z nazwą firmy jest o wiele mniej atrakcyjna od słowa kluczowego. Jak pokazuje jednak praktyka wiele firm osiągnęło sukces w Internecie budując silną markę w oparciu właśnie o nazwę swojej firmy. Dzisiaj są to często już spółki giełdowe, których wartość rynkowa przekracza najśmielsze oczekiwania ich założycieli.

Kiedy słowo kluczowe?

Obecnie bardzo trudno jest zarejestrować domenę w postaci slowokluczowe.pl. Większość tego typu adresów zostało już dawno zarezerwowanych. Wiele z nich jest używanych przez firmy działające w danej branży. Są jednak i takie, które poszukują swojego przyszłego właściciela lub dzierżawcy. Wiele serwisów WWW poświęconych sprzedaży domen, czy też oferty z popularnego serwisu aukcyjnego allegro.pl zachęcają do kupna atrakcyjnych adresów. Czy warto za nie zapłacić?
O ile tego typu oferty wydają się być atrakcyjne dla wszelkiej działalności e-commerce np. internetowy sklep z długopisami na pewno zyskałby wielu klientów posiadając domenę dlugopisy.pl, o tyle w przypadku firmy produkującej artykuły piśmiennicze nakłady poniesione na zakup domeny na rynku ze słowem kluczowym mogłyby się okazać nietrafione.

Słowo kluczowe w nazwie domeny to przede wszystkim:
  1. Łatwość zapamiętywania
    Bazując na przykładzie domeny dlugopisy.pl z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy stwierdzić, że Klient odwiedzający nasz sklep internetowy zapamięta adres i powróci do niego na ponowne zakupy, niż adres w postaci przedsiebiorstwoxyz.pl

  2. Wyższa pozycja w wyszukiwarkach
    Powszechnie panuje opinia, że domena zawierająca słowo kluczowe w domenie osiągnie wyższą pozycję, aniżeli ta posiadająca jedynie nazwę firmy.
    Przyjmując powyższą tezę za prawdziwą, można rezerwować domeny w postaci adresfirmy-slowokluczowe.pl. Jednak tylko w konkretnych przypadkach związanych z promocją w Sieci, gdyż "-" w nazwie domeny są na ogół źle odbierane i trudniej zapamiętywalne przez Internautów.


Handel domenami

Oprócz rejestracji nazw domenowych zawierających popularne słowo kluczowe w celu dalszej odsprzedaży bądź dzierżawy, pojawiło się również zjawisko generujące ruch w określonych witrynach WWW. Wiele firm rezerwuje domeny różniące się od słynnych wśród internautów adresów jedynie jedną literą. W sytuacji gdy pomylimy się wpisując adres popularnego serwisu aukcyjnego, czy też portalu internetowego naszym oczom ukaże się zupełnie inny serwis WWW. O ile wiele firm utrzymuje się z wyszukiwania i sprzedaży tego typu adresów, o tyle nie jest to dobra forma promocji jakiegokolwiek przedsięwzięcia. Cierpi na tym wizerunek przedsiębiorstwa oraz marka, która juz na początku mocno nadwyręża zaufanie użytkowników.

Kupić, czy rejestrować?

Zdecydowanie rejestrować. Rzadko kiedy oferty sprzedaży domen są na tyle atrakcyjne cenowo, aby opłacało się wydać często duże pieniądze na zakup adresu który i tak później musimy wypromować.
Proces rejestracji odpowiedniej nazwy powinien być jednak dobrze przemyślany. Odpowiedzmy sobie na pytanie, czy domena będzie dobrze pasować do prowadzonej polityki marketingowej. Sprawdź, czy dany adres jest wolny. Możesz to zrobić korzystając z wyszukiwarki na stronach Kei.pl. Nawet jeśli twój serwis WWW jest jeszcze w budowie, warto zarezerwować nazwę, który w przyszłości wzmocni Twoje działania w Sieci.

Pamiętaj, że w Kei.pl zawsze możesz liczyć na pełne wsparcie. Jesteśmy do dyspozycji 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, by służyć Ci pomocą. Masz pytania, dzwoń! Pamiętaj, Kei.pl to Niezawodny Partner w Sieci.

logo KEI

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E