Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Samsung musi szukać nowych źródeł wzrostu

29-05-2012, 17:12

Pomimo trudnego okresu dla producentów elektroniki Samsungowi udało się odnotowywać istotne wzrosty niemal we wszystkich sektorach działalności. Koncern wciąż zapowiada jednak poważne kroki związane z restrukturyzacją.

robot sprzątający

reklama


W ostatnim czasie Samsung odnotowywał wzrosty, zarówno w przypadku sprzedaży smartfonów, podzespołów, jak i telewizorów. Dla wielu spółek koreański gigant jest wzorem, jeśli chodzi o strategię biznesową - zauważa Digitimes (zob. Samsung under presure to seek new growth engines, says Research and Markets).

Czytaj także: Apple i Samsung bez porozumienia

W ubiegłym roku Samsung dostarczył na rynek ponad 300 milionów telefonów komórkowych, a coraz istotniejszą część stanowiły wysokiej klasy smartfony (ponad 100 milionów). Oddział telewizyjny koreańskiej firmy potroił natomiast zyski, rozprawiając się z japońskimi producentami tego typu urządzeń. Świetnie dla koncernu wyglądał również rynek podzespołów.

- Pomimo świetnych wyników, Samsung jest pod presją poszukiwania nowych źródeł wzrostu, gdyż obecna struktura jego biznesu jest związana z wieloma wyzwaniami i musi zachować stały wzrost - czytamy w Digitimes. By sprostać temu zadaniu, azjatycki koncern wydaje dziesiątki miliardów na inwestycje, ale zapowiada również innego rodzaju restrukturyzację.

W najbliższym czasie Samsung chce m.in. poprawić swoją linię flagowych produktów, które mają być uznawane za najlepsze w swojej klasie. Spółka zamierza również poprawić swoje relacje z głównymi partnerami, jak Sony czy Apple. W przyszłości urządzenia koreańskiej firmy mają się również bardziej wyróżniać dzięki większemu naciskowi na rozwój oprogramowania.

Czytaj także: Galaxy S III trafia do sprzedaży


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Digitimes