Microsoft mógł sprzedać 900 tys. urządzeń Surface w pierwszym kwartale 2013 roku - uważa firma IDC. Daleko mu do lidera, jakim jest Apple, ale udział tej firmy w rynku tabletów jednak spada.
reklama
Firma IDC przedstawiła wczoraj wyniki analiz rynku tabletów. Wynika z nich, że w I kwartale 2013 r. sprzedano o 142% tabletów więcej niż rok wcześniej. W sumie było to 49,2 mln urządzeń.
W liczbach przedstawianych przez IDC szczególnie ciekawe są dwie rzeczy.
Po pierwsze, Apple zachowuje palmę pierwszeństwa na rynku tabletów, ale jednak traci udział w rynku. W I kwartale 2013 r. firma sprzedała 19,5 mln urządzeń, co daje udział w rynku na poziomie 39,6%. Rok wcześniej Apple sprzedała "tylko" 11,8 mln tabletów, a jednak stanowiło to 58,1% rynku.
Samsung zdecydowanie zwiększył swój udział w rynku, z 11,3% do 17,9%, jeśli porównamy pierwsze kwartały 2012 i 2013 roku. Asus ma już ponad 5%, podczas gdy Amazon ma 3,7%.
Wykres poniżej ilustruje te zmiany:
Na wykresie widać drugą ciekawostkę. Microsoft załapał się do rankingu pierwszych pięciu producentów tabletów, sprzedając według IDC 900 tys. urządzeń Surface w pierwszym kwartale 2013 r.
Jak zapewne pamiętacie, Microsoft konsekwentnie ukrywa dane o sprzedaży Surface. Liczba 900 tys. sztuk sprzedanych w ciągu kwartału może być uznana za kiepski wynik, ale z drugiej strony... jest to także 900 tys. dodatkowych licencji Windows 8, których Microsoft mógłby nie sprzedać, gdyby nie Surface. Można się spierać o to, czy nowe urządzenie Microsoftu spełnia swoją biznesową rolę, czy nie.
Warto jeszcze zauważyć, że według IDC system Windows zanotował 700% wzrostu sprzedaży na tabletach (r/r). Pod tym względem przebił nawet Androida (247,5%). Trzeba więc przyznać, że Microsoft osiągnął swój podstawowy cel - jego system realnie zaistniał na urządzeniach stanowiących konkurencję dla iPada.
Warto też spojrzeć na analizy IDC dotyczące sprzedaży telefonów oraz komputerów PC.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|