Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rynek tabletów: Peleton dogania Apple, a Microsoft jest... w pierwszej piątce?

02-05-2013, 15:37

Microsoft mógł sprzedać 900 tys. urządzeń Surface w pierwszym kwartale 2013 roku - uważa firma IDC. Daleko mu do lidera, jakim jest Apple, ale udział tej firmy w rynku tabletów jednak spada.

robot sprzątający

reklama


Firma IDC przedstawiła wczoraj wyniki analiz rynku tabletów. Wynika z nich, że w I kwartale 2013 r. sprzedano o 142% tabletów więcej niż rok wcześniej. W sumie było to 49,2 mln urządzeń.

W liczbach przedstawianych przez IDC szczególnie ciekawe są dwie rzeczy.

Peleton dogania Apple

Po pierwsze, Apple zachowuje palmę pierwszeństwa na rynku tabletów, ale jednak traci udział w rynku. W I kwartale 2013 r. firma sprzedała 19,5 mln urządzeń, co daje udział w rynku na poziomie 39,6%. Rok wcześniej Apple sprzedała "tylko" 11,8 mln tabletów, a jednak stanowiło to 58,1% rynku.

Samsung zdecydowanie zwiększył swój udział w rynku, z 11,3% do 17,9%, jeśli porównamy pierwsze kwartały 2012 i 2013 roku. Asus ma już ponad 5%, podczas gdy Amazon ma 3,7%.

Wykres poniżej ilustruje te zmiany:

wykres

700% wzrostu dla Windowsa!

Na wykresie widać drugą ciekawostkę. Microsoft załapał się do rankingu pierwszych pięciu producentów tabletów, sprzedając według IDC 900 tys. urządzeń Surface w pierwszym kwartale 2013 r.

Jak zapewne pamiętacie, Microsoft konsekwentnie ukrywa dane o sprzedaży Surface. Liczba 900 tys. sztuk sprzedanych w ciągu kwartału może być uznana za kiepski wynik, ale z drugiej strony... jest to także 900 tys. dodatkowych licencji Windows 8, których Microsoft mógłby nie sprzedać, gdyby nie Surface. Można się spierać o to, czy nowe urządzenie Microsoftu spełnia swoją biznesową rolę, czy nie.

Sonda
Który z systemów mobilnych uważasz za najbardziej przyszłościowy?
  • Android
  • iOS
  • Windows
  • inny
wyniki  komentarze

Warto jeszcze zauważyć, że według IDC  system Windows zanotował 700% wzrostu sprzedaży na tabletach (r/r). Pod tym względem przebił nawet Androida (247,5%). Trzeba więc przyznać, że Microsoft osiągnął swój podstawowy cel - jego system realnie zaistniał na urządzeniach stanowiących konkurencję dla iPada.

Warto też spojrzeć na analizy IDC dotyczące sprzedaży telefonów oraz komputerów PC.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *