Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ruszył długo oczekiwany konkurs na operatora telewizji mobilnej. Z jej usług zaczniemy korzystać jednak dopiero w przyszłym roku.

Z niewielkim poślizgiem Urząd Komunikacji Elektronicznej ogłosił konkurs na operatora telewizji mobilnej. Przedmiotem przetargu jest rezerwacja częstotliwości z zakresu 470-490 MHz, które są przeznaczone dla świadczenia audiowizualnych usług medialnych.

Zwycięzca konkursu będzie uprawniony do wykorzystywania częstotliwości w okresie do 31 maja 2015 roku na terenie 31 wybranych miast (łącznie 38 kanałów, gdyż miasta-organizatorzy Euro 2012 otrzymają po dwa kanały) oraz od 1 czerwca 2015 roku do 31 grudnia 2023 roku na obszarze całego kraju.

Najistotniejszym kryterium wyboru operatora jest warunek zachowania konkurencji na rynku. Dla UKE ważne jest także, kiedy usługa zostanie uruchomiona i w jakim tempie będzie rozwijana. Chętne podmioty będą musiały złożyć deklarację odnośnie momentu, w którym rozpoczną nadawanie programów - najwięcej punktów za to kryterium Urząd przyzna tym z chętnych, którzy zadeklarują, że stanie się to w przeciągu maksymalnie 3 miesięcy od momentu zarezerwowania częstotliwości.

Urząd określił także ogólne warunki przeznaczenia multipleksu - 66 proc. jego zawartości ma być przeznaczona na programy radiowo-telewizyjne, pozostała część może zostać wykorzystana na usługi multimedialne. Minimalna opłata za dokonanie rezerwacji częstotliwości została wyznaczona na 105,6 tys. złotych.

Rzeczpospolita szacuje koszt budowy niezbędnej infrastruktury na około 150 milionów euro. Wstępne zainteresowanie udziałem w konkursie wyrazili już m.in. konsorcjum czterech największych operatorów telefonii komórkowej (PTK Centertel, Polkomtel, PTC oraz P4), Radio Eska (które ma już Eska TV), a także RMF FM i Agora.

Oferty można składać do 15 stycznia 2009 roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *