Zazwyczaj słyszymy o tym, że giganci z USA wchodzą na rynki wschodnie. Teraz jednak rosyjski gigant Mail.ru ma zamiar zdobywać rynek amerykański pod chwytliwą marką My.com.
Większości polskich internautów kojarzy Mail.ru z "jakimś serwisem popularnym w Rosji". W rzeczywistości Mail.ru to istny gigant, będący jednym z największych biznesów internetowych na świecie. Szacuje się, że dociera on ze swoimi usługami do 86% internautów w Rosji. Oferuje usługi komunikacyjne, społecznościowe i rozrywkowe. Ma udziały w popularnym serwisie ВКонтакте (VKontakte.ru) i był nawet znaczącym udziałowcem Facebooka.
Ten gigant wchodzi teraz na rynek amerykański. Pod marką My.com ma zamiar oferować trzy produkty: mobilną usługę e-mail (myMail), mobilny komunikator (myChat) oraz mobilne gry (myGames). W przygotowaniu jest usługa myCamera, która ma oferować mobilną edycję fotografii, nakładanie efektów i udostępnianie zdjęć.
Z informacji RiaNovosti wynika, że aplikacje nowych usług będą rozwijane w Rosji, ale My.com będzie miało biuro w Dolinie Krzemowej, by prowadzić marketing i sprzedaż.
Na chwilę obecną wydaje się, że główną zaletą oferty My.com będzie dostępność różnych usług w jednym miejscu. Nietrudno jednak zauważyć, że usługi te mają swoje zachodnie odpowiedniki, których modele biznesowe nie zawsze się sprawdzały. Usługa myGames wzbudza skojarzenia z firmą Zynga, która obecnie ma problemy.
Mocną stroną My.com wydaje się chwytliwa marka i łatwa do zapamiętania domena. Nie wiadomo, ile kosztowała, ale z pewnością dużo. Na łamach Forbesa szef Mail.ru żartuje, że aby zgadnąć jej cenę, należy dowolną szacowaną cenę pomnożyć razy pięć.
Mail.ru nie jest pierwszym rosyjskim gigantem, który próbuje zdobywać zachód. W zeszłym roku Yandex - największa rosyjska wyszukiwarka internetowa - postanowiła otworzyć swoje biura w Europie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|