AdSense for Games to nowa usługa Google, która reklamodawcom pozwoli na zamieszczanie reklam w grach, a twórcom gier online ułatwi zarabianie na swoich produktach. Reklamy związane z tematem gry będą wyświetlane w trakcie rozgrywki.
AdSense for Games umożliwi wyświetlanie reklam przed rozgrywką, po rozgrywce lub pomiędzy jej etapami. Reklamy będą miały postać wideo uzupełnioną ewentualnie obrazami i tekstem. Reklamodawcy będą płacili za odsłony lub kliknięcia w reklamy. Dochód z reklam będzie dzielony pomiędzy Google i twórcę lub wydawcę gry.
Reklamy będą się pojawiać w ściśle określonych miejscach w grze, bazując na słowach kluczowych i tagach dostarczonych przez deweloperów i wydawców gier. Reklamodawca będzie mógł więc trafić do konkretnego odbiorcy.
W tej chwili nowe rozwiązanie jest dostępne dla wybranych partnerów z terenu USA. Pierwszymi reklamodawcami, którzy z niego korzystają, są firmy Esurance, Sprint oraz Sony Pictures. Współpracujący z Google wydawcy gier to m.in. Konami, Playfish, Zynga i Demand Media.
Analitycy już od dawna spodziewali się, że Google wejdzie na rynek reklam w grach. Na początku 2007 roku kalifornijski gigant zakupił firmę Adscape Media zajmującą się takimi technologiami. Podobne zakupy poczynili konkurenci Google. Warto zauważyć, że Yahoo już teraz dostarcza gry z reklamami.
Niektórzy analitycy uważają, że pojawienie się Google na rynku reklam w grach zwiększy przekonanie reklamodawców do takiej formy reklamy. Obecnie w gry online gra ok. 25% internautów, czyli ok. 200 mln ludzi. Rocznie liczba ta zwiększa się o 17%.
Poniżej film prezentujący przykładową reklamę AdSense w grze:
Polecamy:
Praca w IT
|
Tanie loty
|
Bukmacherzy
|
Multilac Baby
|
REMÉ kolagen do picia
Wirtualne biura w Warszawie
Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.
|
|
|
|
|
|
Stopka:
© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.