Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Reklamy Google pokażą się w grach (wideo)

09-10-2008, 09:51

AdSense for Games to nowa usługa Google, która reklamodawcom pozwoli na zamieszczanie reklam w grach, a twórcom gier online ułatwi zarabianie na swoich produktach. Reklamy związane z tematem gry będą wyświetlane w trakcie rozgrywki.

AdSense for Games umożliwi wyświetlanie reklam przed rozgrywką, po rozgrywce lub pomiędzy jej etapami. Reklamy będą miały postać wideo uzupełnioną ewentualnie obrazami i tekstem. Reklamodawcy będą płacili za odsłony lub kliknięcia w reklamy. Dochód z reklam będzie dzielony pomiędzy Google i twórcę lub wydawcę gry.

Reklamy będą się pojawiać w ściśle określonych miejscach w grze, bazując na słowach kluczowych i tagach dostarczonych przez deweloperów i wydawców gier. Reklamodawca będzie mógł więc trafić do konkretnego odbiorcy.

Sonda
Co sądzisz o reklamach w grach online?
  • Nie będą mi przeszkadzać
  • Denerwujący pomysł
  • Nie gram w gry online
wyniki  komentarze

W tej chwili nowe rozwiązanie jest dostępne dla wybranych partnerów z terenu USA. Pierwszymi reklamodawcami, którzy z niego korzystają, są firmy Esurance, Sprint oraz Sony Pictures. Współpracujący z Google wydawcy gier to m.in. Konami, Playfish, Zynga i Demand Media.

Analitycy już od dawna spodziewali się, że Google wejdzie na rynek reklam w grach. Na początku 2007 roku kalifornijski gigant zakupił firmę Adscape Media zajmującą się takimi technologiami. Podobne zakupy poczynili konkurenci Google. Warto zauważyć, że Yahoo już teraz dostarcza gry z reklamami.

Niektórzy analitycy uważają, że pojawienie się Google na rynku reklam w grach zwiększy przekonanie reklamodawców do takiej formy reklamy. Obecnie w gry online gra ok. 25% internautów, czyli ok. 200 mln ludzi. Rocznie liczba ta zwiększa się o 17%.

Poniżej film prezentujący przykładową reklamę AdSense w grze:


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *