Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Reklama w SMS-ach coraz popularniejsza wśród marketerów

03-08-2009, 12:57

Coraz więcej firm jest zainteresowanych SMS-owymi kampaniami - wynika z badania amerykańskiego magazynu branży marketingowej PROMO. Pomimo że nie jest to efektowna reklama, jej efektywność jest imponująca, twierdzą eksperci.

Według amerykańskiego magazynu branży marketingowej PROMO, w 2007 roku 13 procent ankietowanych marketerów twierdziło, że SMS-owe kampanie są uwzględnione w ich strategiach. W 2009 roku o inwestowaniu w taką formę reklamy mówiło już 26 proc. respondentów.

SMS to sprawdzony kanał marketingowy, ale najlepsze lata ma przed sobą. Choć wizualnie nie robi wrażenia, to jednak jego efektywność jest imponująca. Kampanie z wykorzystaniem wiadomości tekstowych mają nawet 15-procentowy odzew, a wydatki na ten typ działań ciągle rosną - wyjaśnia Marcin Dobosz, prezes zarządu firmy Hutu House, zajmującej się marketingiem mobilnym.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Portio Research, wysyłanie SMS-ów nadal jest popularną formą przekazu informacji. W 2007 roku wysłano ich na świecie około 2 miliardów, a rok później już ponad 3,5 miliarda.

SMS-y są szczególnie lubiane wśród nastolatków. Według firmy badawczej Nielsen pomiędzy pierwszym kwartałem 2008 i 2009 roku, "aktywność" SMS-owa wzrosła u młodzieży w USA o 90 proc. Na jednego amerykańskiego nastolatka przypadło w 2009 roku 2899 SMS-ów w skali miesiąca. W pierwszym kwartale 2008 roku było to 1514 wiadomości. Równocześnie spadła liczba połączeń telefonicznych z 238 do 191.

O dużej liczbie wysyłanych SMS-ów wśród osób w wieku 14-25 lat mówi także raport międzynarodowej firmy consultingowej Deloitte. Raport wskazuje, że aż 86 proc. użytkowników komórek w tej grupie regularnie korzysta z funkcji wiadomości tekstowych. 81 proc. przyznaje się do aktywnego robienia zdjęć telefonem, a tylko 44 proc. ankietowanych chętnie używa mobilnego internetu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *