Reklama w pop-upach denerwuje odbiorców
Reklama w wyskakującym okienku (pop-up) prędzej zrazi użytkownika do danej marki, niż przekona go do dokonania zakupu. Wielu z nas domyśla się, że tak jest, ale firma CCB potwierdziła ten fakt badaniami - pisze VNUnet.
reklama
Z ankiety przeprowadzonej przez CCB wynika, że więcej niż czwarta część użytkowników nie lubi wyskakujących okienek i ma "złe odczucia" związane z marką, która reklamowana jest w ten sposób.
Niemal 60% użytkowników twierdzi, że ujrzenie denerwującego okienka może sprawić, że nie powrócą już na stronę, na którą weszli. Podobna ilość użytkowników korzysta z oprogramowania do blokowania pop-upów.
Tylko 14% użytkowników nie ma nic przeciwko wyskakującym okienkom. Połowa z nich jest w stanie kliknąć na okienko, aby uzyskać więcej informacji.
Badania przeprowadzone przez CCB miały również odpowiedzieć na pytanie, jak skuteczna w ogóle jest reklama online. Okazuje się, że dwie trzecie ankietowanych nie było w stanie zapamiętać jednej marki, której reklamę online widzieli w ostatnim czasie.
Sondaż przeprowadzono na grupie ponad 3 tys. osób. Respondenci należeli do użytkowników nie mających oporów przed zakupami online. Ponad połowa z nich dokonała zakupu w internecie sześć lub więcej razy w ciągu ostatniego roku.