W nadchodzącym roku recesja nie pominie żadnej branży - także reklamowej. Zdaniem ekspertów jej skutki w najmniejszym stopniu odczuje reklama telewizyjna oraz internetowa.
Jak przypomina firma Zanox, twórca raportu "Reklama online w 2009 w Polsce, UE i USA – prognozy", dotychczas reklama w sieci rozwijała się najszybciej. W ubiegłym roku w Polsce jej wartość osiągnęła niemal 750 mln zł. Tym samym wydatki na reklamę w internecie prześcignęły reklamę radiową.
W tym samym roku wartość reklamy internetowej na rynku brytyjskim, największym w Europie, wynosiła ok. 17 mld złotych, natomiast w Stanach Zjednoczonych - niemal 70 mld złotych.
Według szacunków ekspertów z firmy Zanox, dynamika wzrostu tego rynku w przyszłym roku wyniesie w Polsce ok. 30%. Natomiast w USA należy się spodziewać wzrostu jedynie poniżej 10%.
Wśród krajów europejskich w największym stopniu kryzys odczuwalny ma być w Wielkiej Brytanii, co oznacza, że również wydatki na reklamę internetową zostaną tam drastycznie ograniczone, nawet poniżej poziomu sprzed dwóch lat.
Co ciekawe, zdaniem ekspertów w trakcie poważnego kryzysu gospodarczego to właśnie reklama online dla wielu firm może okazać się najkorzystniejszą formą wydania pieniędzy. Jest ona tania, w dodatku stosunkowo najłatwiej i najszybciej można szacować przynoszone przez nią zyski. Można się spodziewać, że firmy coraz częściej będą się decydowały przeznaczyć na reklamę internetową znaczną część środków, które planowo miały być wydane na reklamę tradycyjną.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*