Radio pozna gusta użytkowników
Konkurencja radia z odtwarzaczami mp3 nie jest łatwa, ale zmusza nadawców do kreatywności. Bardzo ciekawy sposób dostarczania piosenek zaproponowały użytkownikom komputerów i telefonów 3G firmy Vodafone i Sony NetServices.
Usługa Vodafone Radio DJ ma pozwalać na słuchanie piosenek starych i nowych, zarówno od wielkich jak i od niezależnych wydawców. Będzie się na nią składało kilka kanałów radiowych, o których kształcie zadecydują użytkownicy.
W trakcie słuchania piosenki użytkownik będzie mógł za pomocą przycisków "like" i "dislike" (lubię, nie lubię) poinformować serwis o tym, czy dana piosenka mu się podoba, czy nie. Wybranie przycisku "dislike" (nie lubię) spowoduje przeskoczenie do następnego utworu.
Dane zebrane od użytkowników, dotyczące zarówno stylu muzyki jak i wykonawców, pomogą w tworzeniu jak najciekawszej oferty programowej radia. Personalne ustawienia będą dostępne zarówno z poziomu telefonu 3G jak i komputera.
Serwis ma być uruchomiony w ciągu najbliższych miesięcy w Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech. W ciągu kolejnych 12 miesięcy ma być również dostępny w 20 innych państwach.