Z roku na rok rynek e-commerce rozwija się coraz prężniej, zostawiając w tyle tradycyjne formy zakupów. Osoby kupujące online zwracają uwagę przede wszystkim na wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy. Wymagania klientów rosną, a brak możliwości swobodnego korzystania z danego serwisu zakupowego sprawia, że bez żalu skorzystają z innej platformy. Co zatem zrobić, aby zadowolony klient do nas wracał?
Z danych zawartych w raporcie „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że 48% internautów w Polsce dokonuje zakupów online. Ta ogromna rzesza ludzi ma do wyboru serwisy aukcyjne, takie jak Allegro czy eBay Polska ale także liczne sklepy internetowe, zarówno te wielobranżowe, jak np. Agito.pl, czy specjalistyczne, np. Cyfrowe.pl. Obecnie trudno o produkt, który nie byłby dostępny w sieci. Eksperci prognozują, że do 2020 roku w Polsce będzie ponad 30 tysięcy sklepów internetowych[1]. Oznacza to, że klient, który nie jest zadowolony z usług świadczonych przez dany sklep, bez problemu trafi do konkurencji, która zaoferuje mu taki sam lub podobny produkt.
Gotowi na falę klientów?
Wzrosty zainteresowania zakupami w sieci są łatwe do przewidzenia, gdyż co roku mają miejsce w ściśle określonych momentach. W Stanach Zjednoczonych takim dniem jest Black Friday, czyli piątek po Święcie Dziękczynienia, kiedy to sklepy kuszą zakupowiczów licznymi promocjami. Co roku Internet obiegają filmy przedstawiające dantejskie sceny, do których dochodzi w centrach handlowych i supermarketach, dlatego wiele osób decyduje się na zakupy online, gdzie również można natrafić na korzystne oferty. W Polsce wzmożony ruch na platformach zakupowych można zauważyć m.in. w okresie poprzedzającym Pierwszą Komunię. Cały świat natomiast dostaje „zakupowego szału”, gdy zbliżają się święta Bożego Narodzenia.
W tych wyjątkowych okresach sklepy internetowe muszą być przygotowane na obsługę dużo większej liczby klientów. Ogromne obciążenia sieci z tym związane mogą doprowadzić do spowolnienia działania strony sklepu, a nawet do całkowitego braku dostępu. Warto pamiętać, że najważniejszym powodem motywującym do robienia zakupów przez Internet jest dostępność usługi przez całą dobę[2]. Rozgoryczeni klienci, którzy z jakiegoś powodu nie będą mogli nabyć interesującego ich towaru z pewnością skorzystają z usług konkurencji. Co gorsza, najprawdopodobniej nie zdecydują się również na kolejne zakupy w przeciążonym sklepie oraz nie polecą danej platformy znajomym.
„Obsługa dużej liczby użytkowników korzystających z Internetu w tym samym czasie to zawsze duże wyzwanie. Znając zachowania swoich klientów, właściciele sklepów internetowych powinni być przygotowani na wzmożony ruch w określonych momentach i zawczasu zadbać o odpowiednią przepustowość” – tłumaczy Robert Paszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie OVH. „Odpowiedzią na potrzeby branży e-commerce są usługi w modelu cloud computing, czy też Software Defined Data Center, dające praktycznie nieograniczone możliwości obsługi odbiorców końcowych. Technologia działająca w modelu chmury oferuje możliwość dzierżawy i konfiguracji odpowiedniego rozwiązania pod konkretne wyzwania i potrzeby w ciągu zaledwie kilku minut” – dodaje.
Dowiedz się jak zoptymalizować działanie Twojej platformy zakupowej
Na koniec października firma OVH zorganizuje cykl śniadań biznesowych podczas, których zostaną zaprezentowane rozwiązania dedykowane branży e-commerce. Spotkania odbędą się w Warszawie (26 października), Krakowie (27 października) oraz Wrocławiu (28 października). Uczestnicy tych wydarzeń będą mogli dowiedzieć się w jaki sposób przygotować się na wzmożony ruch na ich platformach. Prelegenci przedstawią jak odpowiednio skonfigurowane systemy informatyczne mogą wpłynąć na płynne i stabilne działanie serwisu zakupowego. Liczna uczestników jest ograniczona, prosimy o zgłoszenia pisząc na adres wydarzenia@ovh.pl
Wcześniej zaś przeprowadzone zostaną webinaria, które będą dobrą okazją do zdobycia informacji dotyczących usług IT usprawniających funkcjonowanie platform zakupowych. Do wyboru są dwie sesje: biznesowa (4 października) oraz techniczna (5 października). Udział w webinariach jest bezpłatny. Zapraszamy do rejestracji na stronach:
Sesja biznesowa: https://www.ovh.pl/events/WB041016-PL
Sesja techniczna: https://www.ovh.pl/events/WB051016-PL
[1] Źródło: Rport „Barometr e-commerce 2016”.
[2] Źródło: Raport „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|