Apple to ten producent sprzętu, którego witryny przyciągają najwięcej internautów – wynika z badań Nielsen Online. Na drugim miejscu jest Hewlett-Packard, którego wynik jest jednak daleko w tyle za Apple.
Strona Apple.com zanotowała w maju br. 55,7 mln unikalnych odwiedzających - wynika z badania Nielsen NetView. Tymczasem strony HP odwiedziło już „tylko” 21,9 mln internautów, a strony Della 16,8 mln. Na kolejnych miejscach uplasowały się firmy Dell, Sun, Nintendo oraz strona konsoli Xbox.
Firma Nielsen zauważyła też ogólny wzrost odwiedzin na stronach producentów sprzętu. W maju 2008 strony te odwiedziło 57,3 mln internautów, a w maju br. 70,1 mln. Oznacza to wzrost o 22%.
Dobry wynik Apple to prawdopodobnie zasługa iPhone'a. W dniu, w którym ogłoszono zamiar wypuszczenia tego urządzenia na rynek, wpisy blogowe na temat komórki Apple stanowiły ponad 0,55% wszystkich wpisów na blogach. Potem odsetek tych wpisów spadał, aby w czerwcu, w dniu wypuszczenia smartfona na rynek, skoczyć do 0,45%.
Apple może się też pochwalić bardzo dobrymi wynikami sprzedaży. Według firmy analitycznej Morgan Stanley w kwietniu br. producent „jabłuszek” zanotował wzrost sprzedaży komputerów na poziomie 25%. Dla porównania wzrost sprzedaży PC-tów w tym samym czasie wyniósł zaledwie 1%.
W czerwcu pojawiły się nowe modele MacBooków, co może napędzić dalszy wzrost. Zdaniem analityków firma może sprzedać w całym drugim kwartale 2,5 mln urządzeń. Można powiedzieć, że Apple się odradza. Jeszcze w ubiegłym kwartale firma zanotował spadek sprzedaży o 4%.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*