Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Produkty Apple świetnie się sprzedają i przyciągają internautów

07-07-2009, 14:59

Apple to ten producent sprzętu, którego witryny przyciągają najwięcej internautów – wynika z badań Nielsen Online. Na drugim miejscu jest Hewlett-Packard, którego wynik jest jednak daleko w tyle za Apple.

Strona Apple.com zanotowała w maju br. 55,7 mln unikalnych odwiedzających - wynika z badania Nielsen NetView. Tymczasem strony HP odwiedziło już „tylko” 21,9 mln internautów, a strony Della 16,8 mln. Na kolejnych miejscach uplasowały się firmy Dell, Sun, Nintendo oraz strona konsoli Xbox.

Firma Nielsen zauważyła też ogólny wzrost odwiedzin na stronach producentów sprzętu. W maju 2008 strony te odwiedziło 57,3 mln internautów, a w maju br. 70,1 mln. Oznacza to wzrost o 22%.

Dobry wynik Apple to prawdopodobnie zasługa iPhone'a. W dniu, w którym ogłoszono zamiar wypuszczenia tego urządzenia na rynek, wpisy blogowe na temat komórki Apple stanowiły ponad 0,55% wszystkich wpisów na blogach. Potem odsetek tych wpisów spadał, aby w czerwcu, w dniu wypuszczenia smartfona na rynek, skoczyć do 0,45%.

Apple może się też pochwalić bardzo dobrymi wynikami sprzedaży. Według firmy analitycznej Morgan Stanley w kwietniu br. producent „jabłuszek” zanotował wzrost sprzedaży komputerów na poziomie 25%. Dla porównania wzrost sprzedaży PC-tów w tym samym czasie wyniósł zaledwie 1%.

W czerwcu pojawiły się nowe modele MacBooków, co może napędzić dalszy wzrost. Zdaniem analityków firma może sprzedać w całym drugim kwartale 2,5 mln urządzeń. Można powiedzieć, że Apple się odradza. Jeszcze w ubiegłym kwartale firma zanotował spadek sprzedaży o 4%.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Nielsen, CNET