Pozew o ochronę dóbr osobistych w sprawie reklamy przedstawiającej dziewczynę w rozpiętych dżinsach i hasło "Od września dajemy za darmo" skierowała do sądu Fundacja Gender Center. Pozwanym jest jedna z firm telekomunikacyjnych.
reklama
Pozew z powództwa cywilnego, z artykułu dotyczącego ochrony dóbr osobistych, został złożony w czwartek w Sądzie Okręgowym w Warszawie. Ponieważ pozew taki może złożyć wyłącznie indywidualna osoba, fundacja jest przedstawicielem powódki - Agnieszki Mrozik.
Chce ona natychmiastowego zaprzestania emisji reklam, usunięcia ich z przestrzeni publicznej oraz złożenia przeprosin w mediach za prowadzenie promocji firmy w oparciu o seksistowskie treści uwłaczające godności kobiet. Mrozik (będąca członkinią fundacji) podkreśla, że nie protestuje przeciwko nagości, tylko przeciwko seksizmowi.
Powodem złożenia pozwu jest kampania reklamowa firmy Multimedia Polska prowadzona pod hasłem "Od września dajemy za darmo". Na reklamach, które znalazły się m.in. na billboardach i w internecie, umieszczono zdjęcie leżącej, młodej kobiety w rozpiętych dżinsach i różowej bluzce. Fundacja oceniła, że reklamy nasuwają bezpośrednie skojarzenia z ofertami agencji towarzyskich, które uprzedmiotawiają kobiety.
- Moim zdaniem jest szansa, by wygrać sprawę. Natomiast niezależnie od tego, jaki będzie wynik w sądzie, uważamy, że każda tego typu sprawa wywołuje dyskusję publiczną i o tę dyskusję też nam chodzi - komentuje Adam Bodnar z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|