Kilka minut przy komputerze może zaoszczędzić czas w kolejce Urzędu Skarbowego, szczególnie w ostatnich dniach rozliczeń, kiedy urzędy na pewno przeżyją oblężenie. W kilku krokach przedstawiamy, jak wysłać PIT przez internet za pomocą e-Deklaracji, na przykładzie PIT-37.
reklama
Jednym z dwóch sposobów przesłania zeznania podatkowego do Urzędu Skarbowego jest interaktywna deklaracja. Do uruchomienia interaktywnej e-Deklaracji wymagane jest oprogramowanie Adobe Reader (do pobrania tutaj) oraz darmowa wtyczka (do pobrania tutaj).
Następnie wybierz odpowiedni formularz pod adresem: www.e-deklaracje.gov.pl
Zdj. 1 - W prawym górnym roku dostępnych jest kilka przycisków: Wybierz rodzaj podpisu (można zmienić wcześniejszy wybór), Sprawdź poprawność (system pokaże miejsca, w których zrobiliśmy błąd), Wyczyść formularz (wymazuje wszystkie wprowadzone dane) oraz Podświetl pola (na czerwono zostaną podświetlone pola wymagane).
Zdj. 2 - Najpierw należy wprowadzić Numer Identyfikacji Podatkowej podatnika (NIP). W przypadku PIT-37 zeznanie można wypełnić samemu lub wspólnie z małżonkiem. W ten sposób należy wypełniać odpowiednio pola zaznaczone na czerwono. Należy zwrócić uwagę na format daty urodzenia (DD-MM-RRRR), a niektóre z pól wspomagane są podpowiedziami systemu, np. podczas wczytywania województwa, powiatu i gminy.
Zdj. 3 - Powyższe pola należy wypełnić, jeśli rozliczamy się wspólnie z małżonkiem.
Zdj. 4 - W tym przypadku nie wszystkie pola są wymagane, dlatego zostały zaznaczone na niebiesko. Wskazując na pole kursorem, można uzyskać więcej informacji, skąd powinniśmy wziąć dane do wprowadzenia (patrz zdjęcie).
Zdj. 5 - Podobnie jak przy zdjęciu 3, w tych polach należy wprowadzić dochody i straty małżonka.
Zdj. 6 - Obliczenie podatku i odliczenia od podatku.
Zdj. 7 - 1% podatku można przekazać na Organizacje Pożytku Publicznego (OPP). Wystarczy wprowadzić numer KRS i kwotę. Po zaznaczeniu pola 127 można też dopisać szczegóły dotyczące celu w polu 128.
Zdj. 8 - Powyższe pola zostaną wypełnione, bazując na poprzednio wprowadzonych danych. Należy je jednak uzupełnić o kwotę przychodu z ubiegłorocznego zeznania (2009 rok).
Zdj. 9 - Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól dokument należy sprawdzić, wybierając przycisk Sprawdź poprawność (patrz zdj. 1). Następnie e-Deklarację można przesłać, wybierając Wyślij z autoryzacją i postępując zgodnie z instrukcją. Po wykonaniu tej czynności należy pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które w kolejnych krokach będzie dostępne.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*