Porównywarki cen cieszą się dużym powodzeniem mimo, że na rynku są od stosunkowo niedługiego czasu. W kwietniu 2007 roku niespełna co piąty polski użytkownik Sieci odwiedził przynajmniej jeden serwis tego typu - wynika z raportu "E-commerce 2007" przygotowanego przez firmę Gemius.
reklama
Według badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2006 roku internetowe porównywarki cen odwiedziło niemal 930 tysięcy osób. Już rok później liczba użytkowników takich serwisów wzrosła do ponad 2,7 miliona.
Według raportu Gemius "E-commerce 2007", 36% internautów, którzy robili zakupy przez internet, zna i korzysta z serwisów porównujących ceny. Niemal tyle samo - 32% kupujących - o porównywarkach cen nie słyszało.
Polscy internauci, w przeciwieństwie do Rumunów, Litwinów, Ukraińców i Rosjan, najczęściej rozpoczynają poszukiwania produktów, które chcą kupić od sprawdzenia oferty znanych im aukcji internetowych - czyni tak aż 41% internautów, którzy więcej niż raz kupili coś w internecie. W pozostałych badanych krajach dużo bardziej popularnym sposobem odnajdywania najkorzystniejszej oferty są wyszukiwarki internetowe, a następnie odwiedzanie stron poszczególnych e-sklepów.
Według firmy Gemius szybko rosnąca popularność porównywarek wynika przede wszystkim z tego, że klient może dzięki nim zaoszczędzić czas, który wcześniej musiał poświęcić na odwiedzanie wielu witryn w poszukiwaniu najkorzystniejszej oferty. Poza tym zwiększające się zainteresowanie Polaków zakupami w internecie przekłada się na dynamiczny rozwój narzędzi obsługujących sektor e-commerce.
Jak podają wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku największym powodzeniem wśród polskich internautów cieszyła się porównywarka Ceneo.pl, którą odwiedziło niemal 1,4 mln użytkowników. Na dalszych miejscach uplasowały się takie serwisy, jak Nokaut.pl (ponad 794 tys. użytkowników) oraz Skapiec.pl (ponad 541 tys. użytkowników).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*