52% Polaków chciałoby zacząć korzystać z sieci 5G u swojego operatora w ciągu roku od jej uruchomienia – wynika z badania "5G Made in Poland" zrealizowanego przez SW Research na zlecenie firmy Ericsson*. Z kolei co szósta osoba oczekuje dostępu do sieci 5G maksymalnie w ciągu miesiąca od momentu uruchomienia usługi.
reklama
Sukces sieci 5G na rynku konsumenckim będzie miał kluczowe znaczenie dla operatorów, a dodatkowe możliwości i wyzwania będą związane z wykorzystaniem łączności 5G w przemyśle i biznesie.
- Wyniki naszego ogólnopolskiego badania jednoznacznie pokazują, że konsumenci z dużymi oczekiwaniami podchodzą do wprowadzenia łączności 5G. W Polsce technologia 5G jest już dostępna, ale konieczne jest przydzielenie odpowiednich pasm i częstotliwości – mówi Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson.
Według badania „5G Made in Poland”, najważniejszym czynnikiem dla konsumentów przy wprowadzeniu sieci piątej generacji jest zwiększona przepustowość łącza, czyli szybszy internet – deklaruje to 28% badanych Polaków. W nieznacznie mniejszym stopniu, istotne dla respondentów okazuje się również bezpieczeństwo danych (19%) oraz lepszy zasięg łączności mobilnej (16%).
- Polacy coraz świadomiej podchodzą do nowych technologii, ich zalet ale i niebezpieczeństw. Stąd tak duży odsetek osób, dla których ważnym czynnikiem jest bezpieczeństwo danych. Dodatkowo, większość konsumentów wie, że cyberbezpieczeństwo w sieci 5G jest elementem priorytetowym – tłumaczy Marcin Sugak. Prawie jedna czwarta respondentów badania oczekuje, że połączenie 5G będzie zdecydowanie bezpieczniejszym niż 4G we wszystkich obszarach eksploatacji. Kolejnych 21% stwierdza, że 5G będzie bezpieczniejsze w wybranych obszarach.
Znaczenie rynku konsumenckiego w rozwoju sieci 5G na świecie podkreśla również najnowszy globalny raport Ericsson ConsumerLab. W raporcie zaznaczono, że usługi konsumenckie obejmujące telefonię komórkową, stacjonarną, szerokopasmową, telewizję i wideo już w 2019 r. stanowiły średnio 56% przychodów operatorów na świecie. Na pozostałą część składają się usługi dla biznesu. Największy udział w zyskach operatorów miały usługi mobilne, a w mniejszym stopniu usługi stacjonarnego dostępu szerokopasmowego, telewizji i wideo. 79% przychodów z usług mobilnych stanowią te dedykowane dla konsumentów.
– Szacujemy, że do 2024 r. udział ten wzrośnie do 81%. Na całym świecie obserwujemy, że operatorzy kładą duży nacisk na poszukiwanie nowych źródeł przychodów, które wykorzystują zaawansowaną charakterystykę sieci 5G – mówi ekspert. Według Ericsson ConsumerLab operatorzy usług komunikacyjnych mogą wygenerować do 2030 r. łączny przychód w wysokości do 131 mld USD z samych tylko dodatkowych usług cyfrowych. Około 40% tych prognoz przychodów przypisuje się wydatkom konsumentów na usługi wideo, rzeczywistość rozszerzoną (AR), wirtualną (VR) i gry w chmurze za pośrednictwem sieci 5G.
Sprzęt firmy Ericsson jest gotowy do pracy w sieci 5G już od 2015 roku. Jest to możliwe dzięki aktualizacji do 5G za pomocą zdalnej instalacji oprogramowania. Do tej pory do operatorów na całym świecie wysłanych zostało ponad 5 milionów anten 5G. Komisja Europejska oczekuje, że do 2025 r. kraje członkowskie będą posiadać szerokie pokrycie siecią 5G.
*Badanie przeprowadzone w październiku 2020 roku przez SW Research na zlecenie Ericsson na reprezentatywnej grupie Polaków powyżej 16. roku życia. Przeprowadzono 806 ankiet, a reprezentatywność była kontrolowana pod względem podstawowych zmiennych demograficznych: płci, wieku oraz wielkości miejscowości zamieszkania.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|