Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Półtora miliarda SMS-ów w święta i Nowy Rok

03-01-2008, 21:09

W okresie świąt Bożego Narodzenia oraz w Sylwestra i pierwszego dnia 2008 roku polscy użytkownicy telefonów komórkowych wysłali 1,5 mld SMS-ów i ponad 7 mln wiadomości multimedialnych. Jedna czwarta tej liczby przypada na Wigilię.

robot sprzątający

reklama


Jak podaje Elżbieta Sadowska, rzecznik prasowy sieci Plus, w wigilijne popołudnie między godziną 15.00 a 16.00 użytkownicy Plusa wysyłali 3100 SMS-ów na sekundę. Tego dnia w sieci tej wysłanych zostało 103 mln wiadomości tekstowych. Nie był to jeszcze najlepszy wynik.

Więcej SMS-ów wysyłali zarówno użytkownicy sieci Orange - 116 mln wiadomości tekstowych 24 grudnia - jak i klienci Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era i Heyah. Ci ostatni na swoim koncie mają 167 mln SMS-ów wysłanych w przeddzień Bożego Narodzenia. Użytkownicy sieci Play wysłali tego dnia "zaledwie" 9 mln wiadomości.

Łącznie w Wigilię wysłanych zostało 395 mln SMS-ów, a przez cały okres świąteczny (w dniach 23-26.12) 875 mln wiadomości tekstowych i około 4,5 mln multimedialnych. Gdy dodamy do tego 625 mln SMS-ów i ok. 3 mln MMS-ów wysłanych w przeddzień Sylwestra, ostatni i pierwszy dzień roku, otrzymamy imponującą liczbę ponad półtora miliarda wiadomości wysłanych w ciągu ośmiu dni.

W okresie świąteczno-noworocznym (23-26.12 oraz 30.12-01.01) najwięcej wiadomości tekstowych wysłali użytkownicy sieci Era i Heyah, obsługiwanych przez PTC - 642 mln. Klienci Orange mają na swoim koncie 420 mln SMS-ów, a abonenci Plusa jedynie 10 mln mniej.

P4, operator sieci Play po raz pierwszy brał w tym roku udział w dzieleniu świątecznego SMS-owego tortu. Użytkownicy tej sieci wysłali w na przełomie roku łącznie 28 mln wiadomości tekstowych.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *