Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy ocenili zaangażowanie celebrytów i twórców internetowych w dyskusję na tematy ważne społecznie

12-05-2022, 12:14

Respondenci, oceniając gwiazdy na licznych wymiarach wizerunkowych, mieli też za zadanie wskazać te osobistości medialne, dla których ważne są prawa człowieka oraz kwestie ekologii i klimatu. Na tle badanych celebrytów wyraźnie pozytywnie wyróżniła się Martyna Wojciechowska. Na końcu rankingu znaleźli się z kolei m.in. Maciej Maleńczuk czy Radosław Majdan.

robot sprzątający

reklama


W najnowszej edycji corocznego autorskiego badania Influence Power Index, agencja MediaCom zapytała Polaków o ocenę celebrytów i popularnych twórców internetowych pod kątem poziomu zaangażowania w tematy istotne społecznie.

Rzeczywistość marketingowa stanowi swoiste odzwierciedlenie nastrojów, panujących w społeczeństwie. W odpowiedzi na oczekiwania swoich odbiorców, coraz więcej marek w komunikacji odwołuje się więc do wyższych wartości, istotnych dla danej grupy docelowej, co wyraźnie ukazała obecna sytuacja, zdominowana przez agresję Rosji wobec Ukrainy.

Estetyczna reklama, pokazująca uśmiechniętego użytkownika bez osadzenia w głębszym kontekście, prawdopodobnie przepadnie obok wielu podobnych w informacyjnym szumie. Konsumenci, którzy sami coraz chętniej udzielają się w społecznej dyskusji, od marek oczekują podobnej, zaangażowanej postawy, zwłaszcza w palących obszarach ekologii i klimatu oraz praw człowieka.

Polacy ocenili zaangażowanie celebrytów i twórców internetowych w dyskusję na tematy ważne społecznie

Jak w tych kryteriach oceniamy polskich celebrytów?

Krytycznie. Niewiele spośród największych nazwisk polskiego showbiznesu daje się poznać szerszej publiczności (15-59) od strony działalności na rzecz dobra wspólnego. Większość gwiazd osiąga słabe wyniki równocześnie na obu analizowanych wymiarach. 

Respondenci pozytywnie oceniają Martynę Wojciechowską, która wyróżnia się zarówno pod kątem troski o prawa człowieka, jak i aktywności proekologicznej, jednak to raczej wyjątek od reguły. Z prawami człowieka kojarzymy też Jurka Owsiaka czy Dorotę Wellman, z kolei obszar ochrony klimatu zdaje się niemal niezagospodarowany. Konsumenci z trudem wiążą z nim nazwiska celebrytów, poza Martyną Wojciechowską stosunkowo często wskazując jeszcze Maję Popielarską.

W opozycji do garstki „zaangażowanych” osobistości medialnych stoi tłum „obojętnych” po przeciwnej stronie skali. Blado wypadają między innymi postaci o bardziej kontrowersyjnym wizerunku: Kuba Wojewódzki, Maciej Maleńczuk, Beata Kozidrak czy Radosław Majdan.

Czy celebrytom, w przeciwieństwie do marek, po prostu bardziej opłaca się milczeć?

Wyniki badania Influence Power Index pokazują, że w statystycznym ujęciu taka ostrożność nie znajduje uzasadnienia. Ocena celebrytów na wymiarach „Ważne są dla niego/niej prawa człowieka” oraz „Ważne są dla niego/niej kwestie ekologii i klimatu” pozytywnie koreluje z innymi korzystnymi wskaźnikami. Wraz ze wzrostem tych ocen istotnie poprawia się całościowy wizerunek postaci, szczególnie za sprawą atrybutów takich jak „Można na nim/niej polegać” czy „Ma zasady, którymi kieruje się w życiu”. 

Doskonałym przykładem takiej zależności jest Martyna Wojciechowska, która od lat przoduje w rankingu MediaComu pod kątem siły marki osobistej, wizerunku oraz wpływu na swoich fanów.

Agata Chojnowska-Postek, Senior Research Specialist w MediaCom Warszawa


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E